ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
فخری زارع -پیش ثبت نام بیست و یکمین نمایشگاه بین‎المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 2014) از امروز آغاز شده و علاقه‎مندان با مراجعه به سایت www.iran-elecomp.com می‎توانند نسبت به پیش ثبت‎نام و پس از آن جانمایی اقدام کنند. نمایشگاه الکامپ امسال توسط شرکت راهبر تجارت مدیریت کوشا و تحت نظارت سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور برگزار می‏شود، از این رو شرکت‎های مطرح فناوری اطلاعات از اکنون به تکاپو افتاده‎اند تا حضوری پررنگ در نمایشگاه داشته باشند.
هرچند شرکت‎های فناوری اطلاعات از اینکه نمایشگاه امسال زیر نظر سازمان نصر برگزار می‏شود، ابراز رضایت می‎کنند و حضور سازمان را دلیلی بر شفافیت مالی و رشد کمی و کیفی این دوره از نمایشگاه می‌دانند، اما با این وجود هنوز در مورد محاسبه ارزی-‌ریالی غرفه‎ها  نگرانی دارند و امیدوارند مسوولان سازمان نظام صنفی رایانه‎ای  فکری برای حل این مشکل کرده باشند.
بحث محاسبه متراژ ارزی در الکامپ چند سالی است که به یکی از مهم‎ترین چالش‎های این نمایشگاه تبدیل شده و روسای پیشین سازمان نصر کشور در هر دوره از برگزاری الکامپ سعی می‏کردند به نحوی در رایزنی با مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی و سازمان توسعه و تجارت این معضل را به گونه‎ای مدیریت کنند تا شرکت‏های حاضر در نمایشگاه هزینه کمتری متقبل شوند. این موضوع آنقدر برای صنف اهمیت دارد که سال گذشته سازمان نصر کشور به دلیل به توافق نرسیدن با شرکت سهامی نمایشگاه‎ها برای حل مشکلات ارزی، دو هفته قبل از برگزاری نمایشگاه الکامپ از برگزاری آن انصراف داد. اما گویا امسال سازمان سیاست خود را تغییر داده و به این نتیجه رسیده است که محاسبه ارزی‌–‌ریالی غرفه‎های نمایشگاه باید طبق آیین‎نامه صورت بگیرد و نمی‎توان قانون را نادیده گرفت. بنابراین بیشترین هم و غم خود را روی شفافیت مالی نمایشگاه گذاشته تا به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور مانند الکامپ نوزدهم 1200 متر غرفه ارزی 200 متر به شرکت نمایشگاه‏ها گزارش نشود. 
ناصرعلی سعادت در مورد موضع کنونی سازمان برای حل مشکلات ارزی غرفه‎ها با تاکید بر اینکه فقدان شفافیت در روند محاسبه ارزی غرفه‎ها نگرانی صنف IT است، به فناوران گفت: غرفه‎های الکامپ نیز مانند بسیاری از نمایشگاه‎های دیگر به صورت ارزی محاسبه می‎شود و این قانون همیشه بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد. اما روند محاسبه آن را می‎توان شفاف کرد تا شرکت‎ها بر اساس متراژ ارزی خود هزینه پرداخت کنند.
وی افزود: همه نسبت به این قانون آگاه هستند. سال گذشته تلاش زیادی شد تا قاتون تغییر داده شود ولی این اتفاق نیفتاد و ما هم معتقدیم حتما اشکالاتی در قانون وجود دارد. 
سعادت در ادامه گفت: غرفه‎دار همان ابتدا اعلام می‎کند که به طور مثال 30 متر از غرفه‎اش شامل ارزی می‎شود. اگر بیش از آن ارزی باشد، سازمان کاری نمی‎تواند انجام دهد و طبق قانون باید هزینه آن را طبق متراژ پرداخت کند. سعادت در عین حال خطاب به صنف تاکید کرد: به هیچ وجه قانون‎شکنی را از من انتظار نداشته باشید. اگر کسی 100 متر غرفه بگیرد و عین آن ارزی باشد و ادعا کند که فقط 10 متر ارزی داشته است، قابل قبول نیست و برای جلوگیری از این کار از تمام غرفه‎ها چک تضمین ارزی می‎گیریم تا حقی از کسی ضایع نشود و کسی خلاف حرفی که زده عمل نکند.  وی همچنین اضافه کرد: شاید نتوانیم در مورد محاسبه ارزی غرفه‎ها کاری انجام دهم، اما این قول را می‎دهم که با نگاه مثبتی که آقای اسفهبدی دارند جایی که بتواند کمکی به شرکت‎ها کند از او بخواهم که این کار را بکند. وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده برگزارکننده با برخی از شرکت‎ها برای اسپانسری نمایشگاه الکامپ تماس داشته است،گفت: تمام تصمیم‎گیری‏ها در این رابطه باید زیر نظر سازمان صورت گیرد و در این مورد کسی با من مذاکره نکرده است. قطع یقین پولی که اسپانسر می‎دهد کاملا مشخص است و دیگر شاهد موضوعاتی مانند زیرمیزی و غیره نخواهیم بود. سعادت افزود: در نمایشگاه امسال قطعا همه چیز شفاف است و شرکت‎ها بخش ارزی و خدماتی و غیره را به صورت کاملا تفکیک شده اعلام می‎کنند تا مشکلی پیش نیاید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">