ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تیم کوک مدیرعامل اپل از دولت‌های جهان خواست تا پیکاری را برای ارتقای دانش عمومی و مقابله با گسترش دامنه انتشار اخبار جعلی و قلابی در اینترنت به راه بیندازند.

به گزارش فارس به نقل از تلگراف، کوک که در سفری کاری به انگلیس رفته، افزایش تولید و انتشار این نوع اخبار را مشکل بزرگی دانست که در اکثر نقاط جهان وجود دارد و مقابله با آن توسط شرکت های فناوری و دولت ها ضروری است.

کوک همچنین خواستار افزایش آموزش‌های عمومی به افراد شد تا آنها بهتر بتوانند اخبار دروغین و قلابی را تشخیص دهند و در برابر آنها فریب نخورند. در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار جعلی رسواکننده زیادی علیه هیلاری کلینتون در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از صاحب نظران معتقدند اخبار مذکور در شکست وی نقش مهمی ایفا کرده است.

تیم کوک یکی از عوامل گسترش اخبار جعلی را فعالیت شرکت هایی دانست که تلاش دارند به هر نحو ممکن بر تعداد مخاطبان خود بیفزایند و میلیون‌ها خواننده را جذب خود کنند. وی مهم ترین نتیجه این وضعیت را تخریب ذهن مردم دانست.

وی اذعان کرد که شرکت های فناوری برای کاهش این مشکل چندان فعال نبوده اند و باید برای ابداع ابزاری که شناسایی و گزارش دادن اخبار جعلی را تسهیل می کند بیشتر تلاش کنند. مدیر عامل اپل همچنین اظهار امیدواری کرد که افزایش حجم اخبار جعلی یک پدیده زودگذر باشد و به زودی شاهد کاهش و از بین رفتن این پدیده خواهیم بود.

  • ۹۵/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">