ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مذاکره با هکر 270 میلیون ایمیل

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت Hold Security اعلام کرد توانسته است یک هکر را متقاعد کند که بانک اطلاعاتی حاوی 272 میلیون آدرس ایمیل و گذرواژه منحصر به فرد را که برای ورود به وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته بودند، مسترد کند.

به گزارش ایرنا از ساینس، شرکت Hold Security که در ویسکانسین مستقر است، به دلیل باز پس گیری اطلاعاتی که توسط هکرها به سرقت رفته، شهرت جهانی یافته است.
این آدرس های ایمیل که در برگیرنده کاربران خدمت ایمیل یاهو، گوگل و mail.ru بودند، لزوما از طریق هک کردن سرورهای ایمیل این شرکت ها به دست نیامده اند، بلکه اغلب از طریق هک کردن سایت های کوچک تر با امنیت پایین که برای ورود کاربران آدرس ایمیل و گذرواژه آن را دریافت می کنند، گردآوری شده است.
مقامات شرکت Hold Security اعلام کردند هیچ راهی وجود ندارد که کاربران از وجود آدرس ایمیل و گذرواژه خود در این بانک اطلاعاتی، اطمینان حاصل کنند. اما به کاربران ایمیل به ویژه افرادی که برای چندین آدرس ایمیل از یک گذاروژه واحد استفاده می کنند، پیشنهاد کردند که حتما گذرواژه خود را تغییر دهند.
کاربران روسی هدف اصلی این هکر بوده اند و 57 میلیون آدرس ایمیل متعلق به شرکت mail.ru، بزرگترین ارائه کننده خدمات ایمیل تحت وب است. در حالی که حدود 40 میلیون آدرس متعلق به کاربران یاهو، 33 میلیون آدرس متعلق به کاربران Hotmail و 24 میلیون آدرس متعلق به کاربران Gmail است.
ظاهرا هکر موردبحث در انجمن های گفتگوی اینترنتی درباره دسترسی خود به یک گنجینه اطلاعاتی غلو کرده و قصد فروش این بانک اطلاعاتی را داشته است. اما مسئولان شرکت Hold Security به جای پرداخت پول، پیشنهاد کردند که پست های او را در شبکه های اجتماعی مختلف، لایک کنند و از این طریق توانستند این هکر جوان را به تحویل بانک اطلاعاتی ترغیب کنند.

  • ۹۵/۰۲/۱۸

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">