ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز داده‌های مالی بورس راه‌اندازی‌ شد

| يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

بزرگ‌ترین مرکز داده‌های مالی در بازار سرمایه امروز با حضور رئیس سازمان بورس و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در محل بورس اوراق بهادار راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در مراسم راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز داده در محل بورس تهران، اعلام کرد: یکی از خدماتی که به سهامداران داده می‌شود بحث توثیق سهام از جمله سهام عدالت برای دریافت وام از نظام بانکی است که به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: امسال یکی دو بانک با توثیق سهام عدالت به پرداخت وام اقدام کردند اما از سال آینده تلاش بر این است هم سهام عدالت و هم سایر سهام و اوراق بهادار مانند اوراق بدهی و واحدهای سرمایه‌گذاری ATF به عنوان وثیقه وام نزد شبکه بانکی استفاده شود.

وی گفت: بحث توثیق سهام نیاز به زیرساخت‌های قابل اتکا دارد که با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز داده‌های مالی در بورس تهران این امکان فراهم شده است.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین توسعه سامانه‌های معاملاتی در دستور کار قرار دارد و قرار است سامانه بومی معاملات بورس تهران نیز به زودی رونمایی شود، همچنین سامانه‌های پس از معاملات و خدمات به سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار می‌گیرد.

عشقی‌ گفت: در حال حاضر تعداد سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ایران بیش از 50 میلیون شده است و نیاز به خدمات الکترونیک دارد درحال حاضر 95 درصد معاملات به صورت آنلاین در بازار سرمایه توسط هموطنان از اقصی‌نقاط کشور انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: مرکز داده‌های بورس اوراق بهادار می‌تواند خدمات مالی به ارکان بازار سرمایه مانند کارگزاری‌ها، شرکت‌های تأمین سرمایه، مشاور سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و مراکز داده داشته باشد.

در ادامه این مراسم محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز با بیان اینکه رونمایی از بزرگ‌ترین مرکز داده بازار سرمایه حاصل تلاش مدیران در سال‌های قبل است گفت:‌ در حال حاضر استانداردهای TR3 در این مرکز وجود دارد و همچنین دو پست برق در دو نقطه از تهران خدمات پشتیبانی برق به مراکز داده را در شرایط قطعی برق ارائه می‌کند.

وی گفت: برخی از بانک‌ها تقاضا داشتند که بخشی از سرورهای بورس تهران را اجاره کنند که موافقت نکردیم و تأکید ما بر این است که خدمات این مرکز فقط برای ارکان بازار سرمایه باشد و اولویت ما ارائه خدمات به OMS‌ها و ارکان بازار سرمایه و کارگزاری‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت:‌ مرکز داده‌های بازار سرمایه در مساحت 2500 مترمربع در محل ساختمان بورس تهران راه‌اندازی شده است.

  • ۰۰/۱۲/۱۵

سازمان بورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">