ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشست روسای اتحادیه‎های صنفی با سید امیراصغری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت( ستاد) صبح امروز در محل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد و ایرادات و اشکالات این سامانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روابط عمومی اتحادیه فناوران- در ابتدای این نشست، دکتر سید امیراصغری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت توضیحاتی در مورد سامانه ستاد و لزوم ثبت نام فعالان صنفی در این سامانه ارایه کرد و گفت: این مرکز با اخذ مجوز از مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی، آمادگی لازم جهت اجرای برنامه‎های ترویجی برای معرفی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، انجام ثبت‎نام کاربران و صدور گواهی امضای الکترونیکی مورد نیاز اعضای اتحادیه‎ها در محل اتحادیه و یا شرایطی منطبق با نیازهای اتحادیه را دارد.

وی افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) برای انجام معاملات کلیه دستگاه‎های دولتی در بستر وب و مطابق با مصوبه شماره110009/ ت44897ن هیات وزیران  و ماده 169 قانون اصلاح قانون مالیات‎های مستقیم ایجاد شد و برمبنای قوانین مذکور می‎بایست معاملات ( اعم از خرید جزیی و متوسط، مناقصه و مزایده) کلیه دستگاه‎های دولتی در بستر این سامانه صورت پذیرد. همچنین کلیه افراد حقیقی و حقوقی که متقاضی انجام معامله با سازمان‎های دولتی هستند نیز باید در این سامانه ثبت نام کرده و امضای الکترونیکی دریافت کنند.

در ادامه نشست روسای اتحادیه‎های صنفی اشکالات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت( ستاد) را مطرح کردند. در این میان رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه "سامانه ستاد" سه ایراد عمده دارد، گفت:  عدم تایید پروانه کسب، هماهنگی کارپرداز با واحدهای صنفی و همچنین نحوه تشخیص اصالت کالا از ایرادات مهم سامانه مذکور است که باید رفع شود.

سیدمهدی میرمهدی در مورد مشکل عدم تایید پروانه کسب در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت( ستاد)،  توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده‎اند، پروانه کسب ندارند و با شرکت در مناقصات دولتی حق فعالان صنفی دارای مجوز کسب را ضایع می‎کنند.

وی افزود: مسوولان سامانه ستاد باید تدابیری اتخاذ کنند که فقط افراد دارای مجوز کسب بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند.

میرمهدی در مورد مشکل هماهنگی کارپرداز با واحدهای صنفی نیز گفت: افرادی که در مناقصات شرکت می‎کنند نباید از قیمت‌های ارایه شده خبر داشته باشند. این در حالیست که برخی کارپردازها قیمت را اعلام می‎کنند و فرد با 10 هزار تومان زیر قیمت می‎تواند برنده مناقصه شود.

وی همچنین افزود: نحوه تشخیص اصالت کالا نیز بسیار مهم است. متاسفانه مرجعی در سامانه ستاد برای احراز اصالت کالا وجود ندارد. برخی کالاهای تقلبی با قیمت های به مراتب  ارزان تر در مناقصات برنده می‎شوند و به این ترتیب واردکننده یا تولیدکننده کالای اصلی و با کیفیت متضرر می‎شود.

همچنین رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران پیشنهاد داد: حق اعضای دارای پروانه کسب با توجه به باز بودن دست واردکنندگان در قیمت‎ها از بین نرود. یعنی سقف قیمتی کالا برای واردکننده و فروشنده مشخص باشد تا در کار هم دخالتی نداشته باشند.

  • ۹۷/۱۱/۰۲

سامانه ستاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">