ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل هاستینگ پیام‌رسان‌های داخلی تایید شد

| سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان تهران با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار آپ ایرانی در معرض فروش قرار دارد، گفت: مشکل هاستینگ پیام‌رسان‌های داخلی حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مرتضی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات فناوری و ارتباطات شهرستان دماوند که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما نخستین برنامه خود را در دماوند در دیدار با امام جمعه دماوند و چند بازدید انجام دادیم.

وی در خصوص سیاست‌های فناوری و اطلاعات کشور افزود: سیاست دولت این است که ما قائل به فیلتر نیستیم و فقط موافق رفع حصر استفاده از برخی شبکه‌ها هستیم.

 

*شبکه‌های ملی به معنی قطع ارتباط نیست

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان تهران گفت: پیام‌رسان‌های قوی داخلی داریم و دولت منابع سرشاری را در اختیار آنها قرار داده است؛ همچنین دولت تلاش کرده تا برخی مشکلات از جمله بحث هاستینگ آنها را برطرف کند.

رضایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام رهبری مبنی بر اینکه ورود به حریم خصوصی مردم را حرام اعلام کردند، اعتمادسازی بین مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: کشور ما همواره در معرض تحریم قرار دارد و حتی ممکن است خود اینترنت تحریم شود؛ بنابراین شبکه‌های ملی به معنی قطع ارتباط نیست، بلکه تغییر مسیر است؛ از سویی دیگر استفاده از بستر داخلی باعث صرفه‌جویی بسیار در هزینه‌ها می‌شود.

 

*بیش از ۱۲۰ هزار آپ ایرانی در معرض فروش قرار دارد

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان تهران با اشاره به اینکه اعضای شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند، بیان کرد: سه لایه برای شبکه ملی ارتباطات در نظر گرفته شده است که این موضوع از وظیفه وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.

رضایی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۲۰ هزار آپ ایرانی در معرض فروش قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 100 هزار شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شد؛ رئیس جمهور در برنامه‌ای اعلام کرد که مشاغل موبایل پایه یا موبایل محور وجود دارد.

وی افزود: در گذشته گفته می‌شد که در عصر ارتباطات فاصله‌ها کم می‌شود، اما امروز فاصله‌ها به کمترین رسیده است و استان تهران، استان برتر و دارای رتبه نخست در بحث فن‌آوری اطلاعات است‌؛ امروز همه شهرهای کشور از مزیت اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

 

*6 روستای دماوند فاقد هرگونه ارتباط هستند

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان تهران در خصوص دماوند نیز گفت: طبق بررسی‌ها قریب به ۱۰۰ روستا در دماوند وجود دارد که در بخش مرکزی دماوند ۶ روستا داریم که فاقد هرگونه ارتباط و سه روستای آن خالی از سکنه است و سه روستای دیگر حدود سه یا چهار خانوار فصلی دارد.

رضایی تصریح کرد: برنامه در کشور داشتن سکنه در روستاست که در این صورت از مزیت‌های ارتباطی برخوردار می‌شوند؛ در بخش رودهن هیچ روستایی وجود ندارد که از مزایای ارتباطی برخوردار نباشد.

وی در پایان متذکر شد: برنامه ما این است که وضع فعلی ‌را بهبود دهیم و برخی از مناطق در شهرستان دماوند از سه سرویس ارتباطی برخوردار هستند که تلاش می‌کنیم تا در تمام نقاط بهبود ارتباطی حاصل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">