ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معافیت مشروط کسب و کارهای اینترنتی

| شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در راستای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال و تشویق کسب و کارهای اینترنتی نسبت به معافیت مالیاتی مشروط کسب وکارهای اشخاص حقیقی در پلتفرم های مجاز داخلی اقدام کردند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه سیزدهم اسفندماه) قوه مقننه در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (ط) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ط) این تبصره؛ در راستای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و تشویق کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از سکو(پلتفرم)های داخلی، تا پایان سال 1402 درآمد کسب و کارهای اشخاص حقیقی در سکو (پلتفرم)های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال 1401 فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود . همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص یادشده بابت کسب و کارهای اینترنتی تا پایان سال 1400 موجب محرومیت از معافیتهای مالیاتی نخواهد بود.
آئین نامه اجرائی این بند ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 کل کشور از روز شنبه هفته گذشته در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد که تا کنون واکاویی بخش درآمدی به اتمام رسیده و نمایندگان در حال ارزیابی بخش هزینه‌ای بودجه هستند.

لازم به ذکر است که مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به بررسی و تایید شورای نگهبان دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">