ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مقاومت کارمندان در گزارش‎دهی آنلاین گمرکات!

| دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود سامانه بومی‌جامع گمرک و تجارت فرامرزی برای رصد و رهگیری آنلاین جزییات حجم تجارت خارجی همچنان برخی مقاومت‌‌ها مانع از ارایه گزارش‌دهی سیستمی‌در گمرک شده و حساسیت ویژه‌ای برای ورود کالاهای قاچاق و مصرفی ایجاد کرده است.

گمرک متولی ارایه آمار از میزان واردات، صادرات و تا حدی ترانزیت کشور محسوب می‌شود و بسیاری از مسوولان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و دستگاه‌های همکار از گزارشات و آمارهای این سازمان به‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور بهره‌مند می‌شوند. طی 2 سال گذشته با استقرار سامانه جامع گمرکی و راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی که مسوولیت مستقیم آن به گمرک سپرده شده است، انتظار بر حق این است که گزارش تجارت به صورت شفاف، دقیق در نهایت با سرعت به‌دست مسوولان و افکار عمومی‌برسد، اما این موضوع تا امروز ۱۱ آبان برای تجارت ۷ ماهه محقق نشده است.

به گزارش فارس برخی اخبار حکایت از مقاومت برخی کارمندان و مسئولان ارایه‌دهنده آمار در برابر گزارش‌گیری آنلاین و به‌هنگام سامانه جامع الکترونیکی گمرکی که منجر به کاهش بسیاری از تخلفات مانند قاچاق، کم‌اظهاری، بیش‌اظهاری و فقدان دریافت عوارض و حقوق گمرکی می‌شود، دارد.

امروز در گمرک امکان استفاده از تکنولوژی سامانه الکترونیکی جامع تهیه و تدوین گزارشات دقیق و شفاف را ارایه کرده است، اما در سیستم دستی امکان شناسایی درست و دقیق اطلاعات و آمار و اینکه چه زمان و در چه بخشی تهیه شده، وجود ندارد.

  • ۹۴/۰۸/۱۱

گمرک آنلاین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">