ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهلت ۱۵ روزه برای ثبت اطلاعات در سامانه انبارها

| سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

در جلسه تشدید نظارت بازار مهلت ۱۵ روزه به مالکان کالا و صاحبان انبارها برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه دوره‌ای تشدید نظارت بازار با میزبانی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: امیدوارم بتوانیم در این شرایط حاکمیتی بیماری کرونا که شرایط سختی داریم با تدابیر جمعی و فردی سازمان‌های حاضر در این نشست و نشست‌های مشابه تأثیر مطلوبی بر شرایط جامعه داشته باشیم.

وی افزود: اعتقاد و نگاه بر این است که حضور میدانی دستگاه‌ها باید ملموس‌تر باشد و قول داده بودم که این مطالبه مقامات تراز اول حاکمیت را به شما منتقل کنم و به همین خاطر بایستی یک سری راهکارهای متفاوت و میدانی تر را تدارک ببینیم.

رئیس سازمان تعزیرات تصریح کرد: هدفمان مشارکت برای انجام کار است، مشارکتی که در گذشته وجود داشته و الان باید حتی بیشتر ادامه داشته باشد زیرا اکنون بیش از پیش نیازمند مشارکت نظارتی بر بازار هستیم.

محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تشدید مستمر افزایش نرخ‌ها موجب نارضایتی مردم و مسئولین شده و ما از منظر اطلاع رسانی این امر باید منسجم و یکپارچه عمل کنیم.

وی افزود: یکی از مواردی که در چنین شرایطی اتفاق می‌افتد میل به احتکار کالا به منظور تبدیل سرمایه به کالا برای حفظ ارزش پول است.

علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در این نشست با اشاره به انجام بازرسی‌های ۲ تا ۵ ساعته از ۲۰ انبار، گفت: حاصل این بازرسی‌ها کشف انبار احتکار میلگرد بود و هنوز بسیاری از انبارها نسبت به ثبت نام اقدام نکردند و حتی موارد ثبت شده با آنچه وجود دارد مطابقت ندارد.

وی با بیان این مطلب که هدف بازرسی‌ها این است که اگر احتکاری وجود دارد کشف و عرضه شود، افزود: سامانه انبارها دو ایراد فنی دارد یکی اینکه مدام قطع می‌شود و دیگر اینکه نوع ارتباط این سامانه با سایر سامانه‌ها، مطلوب نیست.

نودهی فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در این جلسه گفت: اطلاع رسانی و آگاهی دادن یکی از ارکانی است که وظیفه یکایک ما است و باید انجامش بدهیم.

در این جلسه مقرر شد مسئولیت کارگروه تشدید نظارت بر بازار بر عهده سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده به عنوان متولی امر باشد و ظرف ۱۵ روز آینده همه انبارهای تهران که اطلاعاتشان در سامانه جامع انبارها ثبت نکنند، توسط تیم‌های بازرسی که با حضور دادستانی تهران، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و اتحادیه‌ها برگزار می‌شود، به عنوان احتکار و اختفا به قصد گرانفروشی برخورد شود.
گفتنی است، در این جلسه نمایندگان گمرک ج. ا. ا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی حضور داشتند و در ابتدای جلسه حاضرین به بحث و بررسی پیرامون مسائل موجود در نظارت‌ها و راهکارهای بهبود نظارت‌ها پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">