ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهلت ۷ روزه رگولاتوری به اپراتورهای موبایل

| جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

در پی اعلام افزایش تعرفه ارسال پیامک تجاری توسط برخی از اپراتورها رئیس رگولاتوری ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، یک هفته جهت اصلاح شرایط به آن‌ها فرصت داد.
به گزارش برنا؛ امیر لاجوردی رئیس رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی) عصر امروز با انتشار ویراستی در صفحۀ شخصی خود نوشت؛ 

اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، براساس قانون بودجۀ سال جاری موظفند تا علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ ریال از مشترکان خدمات مزبور دریافت و به حســـاب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. 

همین تکلیف قانونی دستاویزی برای برخی ارائه دهندۀ سرویس‌های پیامکی شد تا اعلام کنند، در اردیبهشت‌ماه هزینۀ ارسال پیامک‌های تبلیغی و خدماتی را دو برابر خواهند کرد، اقدامی که واکنش تند امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر فاوا در امور ارتباطات و رئیس رگولاتوری را به دنبال داشت.

سرویس دهندگان پیامک‌های انبوه به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که برمبنای ابلاغ اپراتورهای همراه و افزایش سراسری هزینۀ پیامک، ناچار به اعمال افزایش تعرفه از ماه جاری هستند.

رئیس رگولاتوری اما می‌گوید که اعمال تغییر در تعرفه‌ پیامک‌های تجاری در نهایت منجر به متضرر شدن مردم خواهد شد و اپراتورها را مکلف کرده است که حداکثر ظرف مدت یک هفته قیمت را اصلاح کنند، اکنون باید تا هفتۀ آینده منتظر ماند و دید که واکنش اپراتورها به این ضرب الاجل رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی چیست، تعرفه را اصلاح می‌کنند یا کار به کمیسیون تنظیم مقررات و پیگیری در ساختار حمایت از حقوق مصرف کنندگان وزارت ارتباطات می‌کشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">