ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان فضایی ایران با اعلام تعیین تکلیف ۵ ماهواره دانشگاهی گفت: ماهواره مخابراتی «ناهید یک» با ماهواره‌بر بومی «سفیر» و در ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری از سطح زمین به فضا پرتاب می‌شود.

مهر- محسن بهرامی گفت: ماهواره‌های ظفر، پیام امیر کبیر، ناهید یک و دو رونمایی یا قراردادهایش بسته شده است. ماهواره دوستی نیز در حال آماده‌شدن برای فاز نهایی پرتاپ است.

وی گفت: ما ۲ ماهواره‌‌بر داریم که یکی «ماهواره‌بر سفیر» است که تا ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری مدار زمین برد دارد و دیگری «ماهواره‌بر سیمرغ» است که تا حدود ۵۵۰ کیلومتر برد دارد. مدار ۳۰۰ کیلومتری حدود یک ماه و مدار ۵۰۰ کیلومتری حدود سه سال عمر دارد؛ در‌نتیجه آخرین پرتاب سفیر با «ناهید یک» خواهد بود. بعد از آن همه پرتاب‌ها با «سیمرغ» صورت خواهد گرفت.

بهرامی با بیان اینکه هر ماهواره‌ای نباید پرتاب شود، افزود: هر ماهواره که ساخته می‌شود، لزوما نباید پرتاب شود. پرتاب زمان‌بر و هزینه‌بر است؛ درنتیجه ما یک گزینه‌ای برای خودمان می‌گذاریم که آیا پرتاب بشود یا خیر؛ درنتیجه پرتاب ماهواره نباید جزو مطالبات سازنده ماهواره یا جامعه باشد. این موضوع یک تصمیم فنی است.

رییس سازمان فضایی ایران ادامه داد: ما باید یک نقشه راه برای این کارها داشته باشیم. این نقشه راه شاید در ذهن کسی بود ولی روی کاغذ تدوین نشده بود، درنتیجه تعداد ماهواره‌ها زیاد شده بود ولی اکنون ما یک خط «ناهید» برای ماهواره‌های مخابراتی و یک خط «پارس» برای ماهواره‌های سنجشی داریم.

معاون وزیر ارتباطات درباره کم‌شدن اخبار پر‌سر‌و‌صدای فضایی طی دولت یازدهم در ایران گفت: نکته‌ای که باید بگویم، این است که چیزی مانند فناوری فضایی خیلی به یک دولت مربوط نیست، هر دولتی نقش خودش را ایفا می‌کند. یک نظام طولانی است که پس از انقلاب اسلامی آغاز شده و بیش از ۲۵ سال سابقه دارد. هر تیم سیاسی که آمده، نقش خودش را بازی و سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از این کار را انجام داده است؛ در‌نتیجه موفقیت‌ یا عدم موفقیت آن را نمی‌توان به یک دولت محدود کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">