ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بابائی گفت: نظارت بر اپراتورها به عنوان ارائه دهندگان خدمات اینترنتی همراه در جهت ساماندهی سیم کارتها به منظور رد یابی و شناسایی مجرمین اهمیت به سزایی دارد.

 بابایی سرپرست دادسرای جرائم رایانه ای در نشست مشترک پلیس فتا و قوه قضائیه اظهار کرد: اکثر بحث ها در فضای مجازی منعطف به زمان حال است به این معنی در حال حاضر باید با پدیده هک، دسترسی غیرمجاز چه کنیم؛ اما توجه به آینده نیز اهمیت به سزایی دارد، ما در آینده موضوعاتی چون IOP داریم که به عنوان یک چالش مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: رسیدگی‌های ما بر اساس داده و اطلاعات است اما وقتی داده در اختیار ما نباشد و در اختیار گوگل باشد با یک چالش روبرو خواهیم بود.

بابائی با اشاره به آسیب ها و ملاحظات فضای مجازی گفت: پیشرفت اینترنت از یک سو فرصت و از طرف دیگر تهدید است، شاخص های منحصربه فرد در این حوزه باعث آسیب های جبران ناپذیری از جمله سهولت ارتکاب جرم، فراملی و فرا مرزی بودن جرائم و کم سنی بزهکاران است که پرونده های زیادی در این زمینه مطرح است.

به گزارش میزان، سرپرست دادسرای جرائم رایانه ای افزود: آسیب های این حوزه جدی و چالش برانگیز است که در حوزه های فرهنگی آسیب هایی از جمله رواج فرهنگ غرب و بیگانگی تدریجی به فرهنگ ایرانی، سهولت دسترسی به فیلم های مستهجن، رواج مصرف گرایی و رواج بی بند وباری می توان اشاره کرد.

بابائی در ادامه بیان کرد: نظارت بر اپراتورها به عنوان ارائه دهندگان خدمات اینترنتی همراه در جهت ساماندهی سیم کارتها به منظور ردیابی و شناسایی مجرمین اهمیت به سزایی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">