ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقدی بر شیوه ترویج پیام‌رسان‌های داخلی

| دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

کمیل اکبرنژاد عضو کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران عملکرد مردم در مواجه با شبکه‌های داخلی در روزهای اخیر را نشان دهنده بی‌اعتمادی عمومی به این شبکه‌ها ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، کمیل اکبرنژاد عضو کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران در حاشیه جلسه کمیسیونICT اتاق بازرگانی ایران با ذکر اینکه حداقل 10هزار کسب و کار آنلاین بر بستر تلگرام فعال هستند ابراز داشت: در روزهای اخیر بسیاری از مسوولان کشور و همین‌طور رسانه‌ها بر استفاده از شبکه‌های داخلی تاکید کردند اما عملکرد مردم در مواجه با شبکه‌های داخلی در روزهای اخیر نشان دهنده بی‌اعتمادی عمومی به این شبکه‌ها است که عامل اصلی در به نتیجه نرسیدن ایجاد شبکه اجتماعی بومی نیز همین مساله است. این تجربه در سایر کشورها نیز موجود دارد، به عنوان مثال میزان فراوانی «تلگرام »در روسیه در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها بسیار کمتر است و تنها در کشور چین پیام‌رسان «وی چت» با توجه به سیاست های فیلترینگ این کشور توانسته توسعه پیدا کند.

  اکبرنژاد در خصوص مشکلات فنی پیامرسان‌های داخلی نیز گفت: هیچ نرم‌افزار و ابزار مشابهی در ابتدای توسعه و گسترش آن بدون اشکال نیست، معمولا این مدل ابزار با توجه به نیاز جامعه و بررسی‌های مختلف کارشناسان در طول زمان توسعه پیدا کرده و مشکلات مربوط رفع می‌شوند؛از طرفی ابزارهای مشابه که در گذشته استفاده شده‌اند هم با مشکلات فنی و امنیتی زیادی مواجه بودند اما در گذر زمان با بررسی کارشناسان و گزارش کاربران این مشکلات رفع شده و نسخه‌های اولیه توسعه پیدا کرده‌اند.

  این عضو کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران ادامه داد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی در حوزه پیامرسان‌های موبایلی، به علت استقبال نکردن کاربران و بی‌اعتمادی آن‌ها به حفظ حریم شخصی و در نتیجه استفاده دولت از رسانه‌های دولتی به عنوان تریبون تبلیغاتی نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی بیشتر مردم نخواهد داشت. به نظرم ایجاد انگیزش‌های بهتر و همچنین قابلیت‌های دسترس پذیری و استفاده ابزاری راه‌کاری برای برون رفت از این وضعیت محسوب می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: قطعا با نگاه درست مدیران پیام‌رسان‌های داخلی و ایجاد ظرفیت بهتر، کسب‌ و کارهای فعال در تلگرام می‌توانند در این پیام‌رسان‌ها داخلی فعالیت کنند. همچنین بر اساس اعلام شورای عالی فضای مجازی تسهیلات بانکی به پیام‌رسان‌های داخلی قرار است پرداخت شود که این اقدام نیز می‌تواند راهگشا باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">