ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی‌رغم رشد روزافزون طرح‌های تشویقی اپراتورهای موبایل دیگر کشورها در زمینه‌های صوت و پیامک، اپراتور سوم موبایل از رقابت با همراه اول و ایرانسل جا ماند و از اقدام رگولاتوری در توقف طرح مکالمات نامحدود استقبال کرد.

نیمه دی ماه سال جاری خبری مبنی بر مسدودسازی طرح تشویقی مکالمات نامحدود درون شبکه اپراتورهای موبایل روی خروجی برخی رسانه‌های رسمی کشور قرار گرفت که متولی این مسدودسازی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی شد.

اپراتورهای موبایل کشورمان همراه با اپراتورهای جهانی، در عصر افزایش ضریب نفوذ پهنای باند و کاهش مکالمات صوتی و پیامکی اقدام به ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش بار ترافیکی خود در این دو بخش کردند؛ یکی از این اقدامات ارائه طرح مکالمات نامحدود درون شبکه به ازای مبلغ پرداختی مشخصی بود.

علی‌رغم اینکه همراه اول، ایرانسل و رایتل تقریبا به شکلی هم‌زمان طرح‌های خود برای مکالمات نامحدود را با عناوینی چون "هدف رو بزن"، "مکالمه شگفت‌انگیز" و "دِکا" آغاز کردند اما ظاهرا یکی از اپراتورهای کوچک و دولتی کشور اقدام به جوسازی علیه دو اپراتور دیگر می‌کند و نهایتا جلوی اجرای آن برای تمامی اپراتورهای موبایل گرفته می‌شود.

در حالیکه مکالمات نامحدود درون شبکه با استقبال گسترده مردم روبرو و همراه اول حاضر شده بود با چشم‌پوشی از سود، طرح را برای مشترکان دائمی خود نیز فعال کند اما نهایتا براساس اظهارات اخیر مدیر عامل رایتل، این اپراتور نتوانسته استقبال از طرح دیگر اپراتورها را شاهد باشد و لذا این طرح را در محضر رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) دامپینگ از سوی بزرگان حوزه اعلام کرده است.

مجید صدری اخیرا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود توقف طرح مکالمات نامحدود بنا به درخواست رایتل صورت گرفته است؟، گفت: به هر حال ما به این موضوع قائل هستیم، اپراتوری که کار خود را جدیدتر شروع کرده باید توسط رگولاتور به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد.

مدیر عامل رایتل عنوان کرده است که درباره بحث دامپینگ هم با توجه به آنکه دو اپراتور دیگر تلفن همراه طی سال‌های گذشته مشترکان خود را جذب کرده و رشد خود را طی کرده‌اند به نظر می‌رسد اجرای این نوع طرح‌ها بر روی سرویس‌های ما تاثیر بیشتری دارد.

به گزارش تسنیم، رایتل علی‌رغم انحصار بیش از دو سالش در ابتدای کار ظاهرا همچنان نتوانسته بازار مناسبی از مشترکان تلفن همراه ایران را کسب کند و از این طریق سعی دارد تا با ایجاد مانع برای طرح‌های جذاب دیگر اپراتورها، زمینه‌ای برای رشد مشترکان خود بچیند.

اپراتور سوم ارتباطی با نام رایتل، تنها اپراتوری است که طی مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف طرح‌هایی همچون ارائه سیم‌کارت‌ها، بسته‌های اینترنتی رایگان و چندین درصد تخفیف را برای قشرهای مختلف برگزار می‌کند اما تاکنون اعتراضی از سوی دیگر اپراتورها نسبت به چنین رفتاری شنیده نشده است.

با این حال امید می‌رود تا دست‌اندرکاران اپراتورهای موبایل با افزایش ظرفیت خود، جنبه‌های رقابتی را کسب کنند و هر طرح به نفع مشترکان و مردم را به ضرر خود تلقی نکنند؛ یا به عبارتی منافع ملی را فدای منافع شخصی خود نکنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">