ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نماینده مجلس: فیلترینگ شکست خورد

| يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی سیاست فیلترینگ را یک سیاست شکست خورده دانست و گفت: این امر امنیت اطلاعات کاربران را به خطر می اندازد.
به گزارش خبرگزاری برنا، روح الله حضرت پور با اشاره به اینکه اجرای چنین سیاست های مطالعه نشده صرفاً آسیب زا است ،تصریح کرد: با تداوم این سیاست و با ورود گسترده فیلترشکن های ناامن، امنیت شبکه ارتباطات و اطلاعات شخصی کاربران به خطر می افتد و از طرفی موجب نارضایتی و خشم کاربران می شود.

وی گفت: بنده به عنوان نماینده ملت در مجلس، با مسدود سازی شبکه های اجتماعی مخالف هستم و این مخالف از مجلس قبل آغاز شده و هنوز هم با جدیت ادامه دارد چرا که مطالعات نشان می دهد نمی‌توان سد راه حرکت مردم به سمت این شبکه ها شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه افزایش همه گیری استفاده از فیلتر شکن ها، نوجوانان و کودکان را در معرض استفاده از محتوای مخرب قرار می دهد،اظهار کرد: بسیاری از کاربران و دانشجویان و محققین که برای فعالیت های خود نیاز به برخی بسترهای خارجی  دارند، در تنگنا قرار می گیرند.

وی افزود: متأسفانه این سیاست مقابله با فضای مجازی به کسب و کارهای اینترنتی هم آسیب جبران ناپذیری وارد کرده و ارتزاق میلیون ها نفر را به مخاطره انداخته است.

حضرت پور یاد آور شد: اگر چه برخی صحبت ها مبنی بر ایجاد اینترنت طبقاتی با این مضمون که برخی اقشار بتوانند به اینترنت آزاد دسترسی داشته باشند ،مطرح است که این ناقض حقوق شهروندان بوده و اصلاً مبنای قانونی ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">