ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در مطالعه ای که توسط دانشگاه کارنگی ملون انجام گرفت، محققین متوجه شدند که نیمی از ۱۸،۰۰۰ اپلیکشین رایگان اندروید، سیاست حریم خصوصی ندارند.

به گزارش کلیک، همچنین بسیاری از اپلیکیشن هایی که چنین سیاستی را دارند نیز در مورد گردآوری و استفاده از اطلاعات  شخصی افراد قابل اعتماد نیستند. برای مثال ۴۱ درصد اپلیکشین های دارای سیاست حریم خصوصی، ذکر نمی کنند که آن‌ها داده های قابل شناسایی را گردآوری می کنند، و ۱۷ درصد نیز عنوان نمی کنند که این اطلاعات به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اغلب قوانین ایالتی و فدرال، این التزام را دارند که اپلیکیشن های موبایل سیاست حریم خصوصی داشته باشند، مخصوصا اگر اطلاعات  شخصی قابل شناسایی گردآوری می کنند. اپلیکیشن ها به این نوع اطلاعات نیاز دارند، اما چنین سیاستی را در پیش نمی گیرند؛ از قوانینی که توسط گوگل در گوگل پلی استور نوشته است تخطی می کنند.

“اگر اپلیکیشن شما با دادهای شخصی و حساس افراد سروکار دارند(مانند اطلاعات قبال شناسایی شخصی، اطلاعات مالی و پرداختی، دفترچه تلفن، میکروفن و دوربین، اطلاعات حساس دستگاه) بنابراین اپلیکیشن شما باید:

سیاست حریم خصوصی را در هر دو سمت طراحان و توزیع پلی استور ذکر کند. با داده های کاربران با امنیت رفتار شود، از جمله انتقال آن با رمزنگاری مدرن(برای مثال از طریق HTTPS).

سیاست حریم خصوصی باید بی پرده اعلام شود، و به طور جامع بگوید این اپلیکیشن چگونه داده های کاربران را گردآوری، استفاده و به اشتراک گذاشته می شود.” ـ مرکز سیاست های سازندگان گوگل پلی

دانشگاه کارنگی ملون ذکر می‌کند آمار فوق مدرکی برای اثبات این امر است که در میان سازندگان برنامه های اندروید بی نظمی هایی وجود دارد، اما مشکل ممکن است به این گستردگی نباشد که دانشگاه اعلام کرده است. نورمن صاده، پروفسور علوم کامپیوتری در این دانشگاه می گوید “فقط به این دلیل که سیستم خودکار متوجه احتمالاتی در ملزومات حریم شخصی شده است، به این معنی نیست که این مشکل الزاما وجود دارد.” بررسی دستی بی نظمی ها منجر به نگاه دقیق تر به مساله می شود، هرچند که بسیار زمان بر است.

بخشی از مشکل به سازندگان بر می‌گردد که در مورد الزامات بی تجربه هستند. در نظر بگیرید سازنده ای یک اپلیکیشن می سازد که از گوگل مپ استفاده می کند، اما در حریم خصوصی ذکر نکند که داده های مربوط به موقعیت به اشتراک گذاشته خواهند شد. پروفسور صاده اشاره می کند که “هرزمان شما از گوگل مپ استفاده می‌کنید، به نحو موثری اطلاعات شخصی خود را با گوگل به اشتراک می گذارید.”

  • ۹۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">