ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هزینه‌ 200هزاری دلاری قطع فیبر نوری

| سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: برای هر قطعی فیبر نوری باید حدود 150 تا 200 هزار دلار پرداخت کنیم و به این دلیل که با بروز قطعی باید ظرفیت را از مسیرهای دیگر برقرار کنیم، مبلغ دیگری را نیز باید بپردازیم و این هزینه‌ها براساس روزهایی که از دیگر مسیرها استفاده می‌کنیم، افزایش می‌یابند.

ناصر یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به قطعی فیبر نوری جاسک - فجیره که چند روز گذشته اتفاق افتاده است، گفت: این کابل قدمت زیادی دارد و از سال 72 تاکنون برای دهمین بار است که این قطعی به وقوع پیوسته و به دلیل این که این فیبر در مسیر کشتی‌ها قرار دارد و کشتی‌ها، بویژه کشتی‌های بزرگ، در این مسیرها تردد زیادی دارند، این قطعی‌ها به وجود می‌آید؛ مسیر کابل‌های دریایی را در نقشه اعلام کردیم، اما به دلیل تعداد زیاد کشتی‌ها بعضا شاهد این اتفاقات هستیم.

وی با بیان این که ترافیک این مسیر را از دیگر مسیرها تامین و به مقصد می‌رسانیم، گفت: از طریق مسیرهای دیگر ظرفیت این مسیر تامین شده و دیگر با ترافیک اینترنت و صوت مواجه نیستیم.

وی با بیان این که این فیبر در مسافت 170 کیلومتری کشیده شده است، یادآور شد: ما ترافیک خروجیمان را از طریق جاسک- فجیره، ترکیه، سه ایستگاه‌ ماهواره‌یی (بومهن، اصفهان و اسدآباد) تامین می‌کنیم و به دنبال برقراری این ارتباط از مسیر آذربایجان و کویت نیز هستیم که مقداری از ترافیک را به این مسیرها منتقل کنیم.

یوسف‌پور یادآور شد: درصددیم تا از طریق فیبر نوری از مسیر آذربایجان به روسیه و از روسیه به استکهلم سوئد وصل شویم؛ آن‌ها باید شبکه‌ی داخلی خود را آماده کنند، فیبر در حال حاضر تا باکو پیش رفته است.

وی یادآور شد: یک STM1 نیز از طریق باکو تا نخجوان از طریق فیبر نوری برقرار خواهد شد اما به دنبال آن هستیم که مسیر آذربایجان را با روسیه هماهنگ کنیم تا از روسیه این مسیر به استکهلم سوئد وصل شود؛ همچنین منتظریم تا یک ماه آینده نیز بخشی از ظرفیت را از طریق کویت تامین کنیم.

  • ۸۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">