ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس: همه واردکنندگان موبایل تخلف کرده‌اند

| چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بررسی شرکت‌های واردکننده موبایل با ارز دولتی توسط ۱۲ تیم ویژه پلیس، گفت: همه ۳۵ شرکت لیست ارزبگیران دولتی برای موبایل تخلف داشته‌اند.

 سردار حسین رحیمی در نشست خبری امروز خود با اشاره به ورود پلیس به موضوع شرکت‌های واردکننده موبایل و تجهیزات الکترونیکی که ارز دولتی اخذ کرده بودند اظهار کرد: به دنبال تخصیص ارز دولتی در حوزه موبایل، 35 شرکت برای ثبت سفارش واردات موبایل ارز دولتی دریافت کرده بودند ولی این شرکت‌ها تخلفاتی در این حوزه مرتکب شده بودند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه از میان 35 شرکت واردکننده موبایل با ارز دولتی، هر 35 شرکت مرتکب تخلف شده بودند، گفت: به دنبال انتشار لیست این شرکت‌ها 12 تیم از پلیس آگاهی با همراهی بانک مرکزی، تعزیرات، وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به این موضوع وارد شدند و مشخص شد این 35 شرکت 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات برای واردات موبایل و تجهیزات الکترونیکی، ارز دولتی دریافت کرده‌اند و نهایتا طی 2 ماه 400 هزار گوشی موبایل از 4 برند معروف به کشور وارد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم،وی اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد همه این 35 شرکت یا ارز دولتی دریافت کرده را به طور کامل در بازار آزاد به فروش رسانده یا برای سندسازی بخشی از این ارز را در واردات موبایل هزینه کرده و مابقی را در بازار آزاد فروخته‌اند یا تجهیزات وارد شده با این ارز دولتی را با قیمت آزاد در بازار فروخته و یا آنکه کالاهای وارد شده را در انبارهای خود احتکار کرده اند.

رحیمی تاکید کرد: در بررسی‌های تکمیلی که همگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مذکور صورتجلسه شده مشخص شد 300 هزار دستگاه گوشی تلفن از بین 400 هزار گوشی وارد شده با ارز دولتی با قیمت ارز ازاد در بازار به فروش رسیده و یکصد هزار گوشی تلفن همراه نیز در انبارها احتکار شده بود که با هماهنگی مقام قضایی این تجهیزات توقیف شد.

به گفته رحیمی علاوه بر گوشی موبایل، مقادیر قابل توجهی لب تاپ و قطعات کامپیوتر با ارز دولتی وارد کشور شده که متاسفانه همه آنها به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش رفته‌اند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه گفت: علاوه بر این موارد با توجه به سیر صعودی قیمت دلار طی ماه‌های اخیر یک باند 6 نفره دلارهای جعلی نیز شناسایی و با اقدام هماهنگ پلیس دستگیر شدند که از این افراد مبلغ 160 هزار دلار جعلی که بخشی از آن در بازار توزیع شده بود کشف و ضبط شد و از اعضای این باند که به مدت 2 ماه فعالیت مجرمانه داشتند دستگاه‌های چاپ دلار جعلی نیز کشف و ضبط شد.

وی در پایان با اشاره به پیگیری پلیس درخصوص شرکت‌هایی که ارز دولتی برای واردات اقلام ضروری دریافت کرده‌اند و تخلفاتی در این بخش مرتکب شده‌اند گفت: پلیس به صورت ویژه رسیدگی به پرونده تخلف شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی گرفته‌اند را در دستور کار خود دارند و گرچه برخی از این شرکت‌ها به محض اطلاع ورود پلیس به این پرونده سندسازی برای وارداتشان را آغاز کرد و حتی دو شرکت نیز اقدام به جابجایی دفاتر خود کردند ولی ما با هماهنگی قضایی بررسی این پرونده را تکمیل خواهیم کرد و پس از آن موضوع اخذ ارز دولتی توسط دیگر شرکت‌های واردکننده در حوزه لوازم آرایشی و همچنین خودرو را در دستور کار داریم.

رحیمی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص مطرح شدن موضوع سرقت 20 خودرو نمایندگان مجلس در تهران گفت: موضوع آن چیزی که مطرح شده است نیست؛ این خودروها در پروسه‌‌ای زمانی طی سه سال به سرقت رفته و البته تعدادی از آن خودروها پیدا شده است و برخی از آن خودروهای سرقتی نیز سند نمره شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره قطعی برق چراغ‌های راهنمایی در برخی معابر پایتخت نیز گفت: طی جلسه اخیری که با نماینده اداره برق داشتیم، در این خصوص صحبت داشته و تاکید کردیم که نباید چنین اتفاقی در پایتخت رخ دهد چراکه قطع چراغ‌های راهنمایی عملا کار پلیس را زیاد کرده و شهرداری هم باید برق اضطراری برای چراغ‌های راهنمایی درنظر بگیرد.

 

تخلف ۵ میلیاردی واردکننده موبایل

یکی از واردکنندگان گوشی تلفن همراه که ۱۳ هزار موبایل با ارز دولتی وارد کرده بود، هر موبایل را ۴۰۰ هزار تومان گرانتر فروخت و بیش از ۵ میلیارد تومان تخلف کرد.

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگوی ویژه خبری گفت: در حال بررسی تخلفات شرکت های وارد کننده گوشی های تلفن همراه هستیم و پس از دریافت مدارک لازم، احکام این شرکت های متخلف تا یک ماه دیگر صادر می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: تا یک هفته گذشته ۴۰ شرکت وارد کننده گوشی های تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفتند که تخلف یکی از شرکت ها به میزان پنج میلیارد تومان محرز شده است.

وی گفت: این شرکت ۱۳ هزار گوشی تلفن همراه وارد کرده که هر کدام را ۴۰۰ هزار تومان گرانتر فروخته است.

اسفنانی افزود: بر اساس قانون، شرکت های متخلف در این زمینه بین دو تا پنج برابر مبلغ گرانفروشی جریمه خواهند شد و همچنین موظف می شوند تا اضافه دریافتی ها را به خریداران بازگردانند.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، یکی از شرکت ها ۲۰ هزار گوشی تلفن همراه وارد کشور کرده که ۱۵ هزار دستگاه آن را فروخته و پنج هزار گوشی دیگر همراه را انبار کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">