ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس که اخیرا اسناد جاسوسی سیا از خدمات و نرم افزارهای دهها شرکت فناوری آمریکایی را منتشر کرده می گوید این شرکت ها برای حل مشکلات مذکور کند عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینفوسکیوریتی، وی تصریح کرده شرکت هایی مانند گوگل، اپل، سیسکو، واتس اپ و مایکروسافت که بر طبق اسناد افشاشده سیا موسوم به Vault۷ کاربران خود را با آسیب پذیری های امنیتیشان به خطر انداخته اند، همکاری کندی با ویکی لیکس دارند و هنوز اقدام جدی برای حل مشکل مذکور به عمل نیاورده اند، زیرا رفع حفره های امنیتی مذکور با همکاری آنان با دولت آمریکا تضاد منافع ایجاد می کند.

ویکی لیکس هشدار داده که هکرها با سواستفاده از حفره های امنیتی افشاشده در این سایت می توانند به دریایی از اطلاعات خصوصی و حرفه ای دسترسی پیدا کنند و جرائم زیادی مرتکب شوند. لذا شرکت های آمریکایی باید تلاش کنند هر چه سریع تر این آسیب پذیری ها را رفع کنند.

به گفته آسانژ شرکت موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس از معدود شرکت های فناوری آمریکایی است که برای رفع مشکلات مرورگر خود نامه هایی را با ویکی لیکس رد و بدل کرده و جزییات فنی حفره های امنیتی فایرفاکس را دریافت کرده تا آنها را رفع کند.

آسانژ افزوده که شرکت های فناوری می توانند قبل از اعلام عمومی این جزییات فنی، اطلاعات مربوط به آنها را از ویکی لیکس دریافت کنند و هشدار داده که گوگل، اپل، مایکروسافت و ... برای این کار تنها ۹۰ روز فرصت دارند. این سایت افشاگر تا به حال حدود ۷۵۰ هزار سند را در این زمینه افشا کرده است.

مدیر ویکی لیکس از اینکه همکاری های نزدیک این شرکت ها با دولت امریکا باعث عملکرد کند آنها به منظور برطرف کردن آسیب پذیریشان شده اظهار تاسف کرده است.

وی هشدار داده که در صورت تداوم این روند، حداکثر تا سه ماه دیگر اطلاعاتی را در مورد همکاری های امنیتی شرکت های یاد شده با دولت امریکا و میزان جدیت آنها برای رفع حفره های امنیتشان منتشر خواهد کرد.

  • ۹۶/۰۱/۰۲

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">