ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 روزنامه آمریکایی‌ وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده یک هکر ایرانی که متهم به هک سیستم کامپیوتری سدی در نیویورک شده از یک فرایند جستجو در گوگل برای شناسایی نقاط ضعف این سیستم استفاده کرده است.

باین فرآیند که با عنوان «Google dorking» شناخته می‌شود به آسانی جستجوی آنلاین نیست اما هر کس که به یک کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند با برخی تکنیک‌های خاص این فرآیند را انجام دهد.
مقامات دولت فدرال می‌گویند هکرها از این فرآیند برای شناسایی نقاط ضعف سیستم‌های کامپیوتری در سراسر آمریکا استفاده کرده‌اند.
وال‌استریت‌ژورنال در ادامه مدعی است حمید فیروزی، که پنج‌شنبه گذشته توسط دادستان‌های فدرال متهم شد، به سد بومن‌ در رای‌بروک ایالت نیویورک حمله کرده است. افراد آشنا با موضوع مدعی هستند وی در سال 2013 با استفاده از این تکنیک یک کامپیوتر محافظت نشده را که دروازه‌های سد و دیگر کاربری‌ها را کنترل می‌کرد شناسایی کرد.
ادعا می‌شود فیروزی پس از اینکه نقطه ضعف سیستم را شناسایی کرد با استفاده از ابزار دیگر آن را هک کرد.
به گزارش تسنیم یک فرد آشنا با تحقیقات به وال‌استریت‌ژورنال گفته است: «او صرفا در حال پرسه زنی بود تا اینکه گوگل راه وی را به سوی سد باز کرد.»
کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند این روش جستجو که 10 سال است به کار گرفته می‌شود غیرقانونی نبوده و همیشه استفاده‌های منفی نیز ندارد. معمولا «هکرهای کلاه سفید»، متخصصین کامپیوتری که سیستم‌های کامپیوتری سازمان‌ها را برای شناسایی نقاط ضغف و بر طرف کردن آنها آزمایش می‌کنند، از این روش جستجو بهره می‌برند.
پنجم فروردین وزارت دادگستری آمریکا با ارائه کیفرخواستی علیه هفت ایرانی مدعی شد که این افراد مجری حملات سایبری به ده‌ها بانک آمریکایی بوده و همچنین سعی کرده‌اند که کنترل یک سد کوچک در ایالت نیویورک را در اختیار بگیرند.
دادستان‌های آمریکایی اسامی این افراد را که مدعی شده‌اند برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار کرده‌اند احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوه، امید جعفرنیا، سینا قیصر، نادر سعیدی و صادق احمدزادگان معرفی کرده‌اند.

  • ۹۵/۰۱/۰۹

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">