ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیربازرگانی گفت:بزودی آیین‌نامه نحوه واگذاری بخشی از فعالیتهای تجارت الکترونیک به بخش غیردولتی در کمیسیونهای دولت به تصویب می‌رسد.

سید" مسعود میرکاظمی"،در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص تاثیر راه‌اندازی مرکز گواهی الکترونیک در افزایش حضور بازرگانان در عرصه تجارت الکترونیک گفت : با تصویب این آیین‌نامه خدمات تجارت الکترونیک به شکل رسمی به مردم ارایه می‌شود.

وی سپس از درخواست برخی کشورهای همسایه برای اشتراک در مرکز گواهی الکترونیک خبر داد وگفت:به دلیل اجرایی نشدن این فعالیت در کشور در شرایط کنونی از پذیرش این درخواست‌ها ، معذور هستیم.

وزیر بازرگانی سپس از انجام ثبت سفارش به صورت الکترونیکی در مرکز گواهی الکترونیک ، خبر داد.

میرکاظمی سپس گفت: با ثبت سفارش به شیوه مجازی صاحبان کارتهای بازرگانی از این پس به صورت غیرحضوری و از طریق رمز عبوری که به آنها تعلق می‌گیرد، باسیستم‌های پیوندی چون اینترنت یا اینترانت وارد سایت‌های ثبت سفارش شوند.

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، وی با بیان اینکه گواهی الکترونیک در سایر کشورها پذیرفته شده‌است ، گفت: تایید خرید از طریق اینترنت توسط دولت در واقع ضمانتی است که در قبال امضای الکترونیکی داده می‌شود.

وزیر بازرگانی سپس با اشاره به تصویب سیستم شماره‌گذاری و طبقه بندی کالاها در هیات دولت در هفته گذشته گفت: از این طریق تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و یا مصرف‌کنندگان بدون حضور در مکان ثبت نام می‌توانند نیازهای خود را برآورده و از سایر خدمات در حمل و نقل ، بیمه و بانکداری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز صدور گواهی‌الکترونیکی زمینه فعالیت‌های کسب و کار به شکل غیرحضوری و در فضایی من را فراهم‌می‌کند و اشخاص می‌توانند با دریافت تاییدیه (امضای گواهی دیجیتال ) در فضایی امن به کسب و کار بپردازند و اگر هم اختلافی پیش آمد ، مرکز ریشه (بخشی از مرکز صدور گواهی) قادر است در این زمینه فعالیتهای خود را انجام دهد.

وزیر بازرگانی با اشاره به اینکه امروزه ‪ ۲۵‬درصد حجم تجارت جهانی به تجارت الکترونیک اختصاص دارد ، گفت : سهم تجارت الکترونیک از کل تجارت جهانی در سال گذشته ‪ ۵۴‬درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت .

به‌گفته وی ، تجارت الکترونیک از سرعت بسیار بالایی برخورداراست وایران اگر بخواهد که با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشد ،باید از فناوری روز دنیا نیز بهره ببرد .

میرکاظمی در پایان گفت: بسترسازی مناسب برای ورود به این نوع تجارت و میزان بهره مندی از این نوع خدمات به توان شرکتهای داخلی و سطح استقبال آنها بازمی‌گردد.

  • ۸۵/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">