ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران اپراتور تلفن همراه ایرانسل با اقدامات انجام شده مسدود شد و کاربران نگران نباشند.

«محمدرضا فرنقی راد» به ایرنا افزود: تلاش های صورت گرفته باعث شد این ربات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این ربات افشا نخواهد شد.
وی افزود: همکاری با پلیس فتای کشور برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد و اطلاعات آن متعاقبا در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
پیش از این یک منبع آگاه گفته بود، دو سال پیش اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه به سرقت رفت که اقدام برای شناسایی نقطه نفوذ و برخورد با آن صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اکنون این اطلاعات توسط فردی و با طراحی یک ربات در تلگرام مجدد منتشر شده و زمینه را برای سوء استفاده از این اطلاعات فراهم آورده است.
منبع یاد شده اضافه کرده بود، فایل اطلاعاتی که فرد سوء استفاده کننده افشا کرده، شامل اطلاعات تازه ای نیست اما با این حال، با همکاری پلیس فتا، اقدام لازم برای شناسایی فرد متخلف انجام خواهد شد.

در خبرها آمده بود،اطلاعات خصوصی ۲۰ میلیون مشترک یکی از اپراتورهای تلفن همراه از طریق یک ربات تلگرامی در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود این اطلاعات در سال ۹۲ لو رفته و در قالب فایل اکسل تا سه میلیون تومان خرید و فروش می‌شده است.

به نظر می‌رسد نهادهای مسئول باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند و اپراتور مربوطه نیز باید پاسخگوی مردم و ضرر و زیان احتمالی ناشی از این مشکل خود باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">