ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در راستای اجرایی شدن شبکه اجتماعی دانش‌آموزان از ظرفیت تمام پیام‌رسان‌های داخلی که دعوت این وزارتخانه را پذیرفته بودند، استفاده کرده است و مستندات آن موجود است.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من پویشی را مطرح کردند مبنی بر اینکه «رفتار عجیب آموزش‌ و پرورش؛ چرا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت نمی‌کنید؟»

بعد از ماجرای شیوع کرونا در کشور، مدارس تعطیل شد و این تعطیلی ادامه‌دار شد و وزارت آموزش و پرورش هم برای اینکه دانش‌آموزان از درس و مشق عقب نمانند، به دنبال راه‌حل این مشکل بود؛ اولین قدمی که وزارت آموزش و پرورش برداشت، مذاکره با سازمان صدا و سیما بود و در نهایت شبکه‌های 7 (آموزش) و 4 به پخش آموزش دروس پرداختند.

در گام دیگر، آموزش و پرورش به دنبال ایجاد شبکه مجازی برای دانش‌آموزان بود که شبکه اجتماعی دانش‌آموزان به عنوان «شاد» تعریف شده است و در اجرای این شبکه، 5 پیام‌رسان شامل سروش، بله، گپ، آیگپ و روبیکا به مدارس معرفی شدند که یکی را انتخاب کنند.

البته آموزش و پرورش ادعا کرده است که این 5 پیام‌رسان دعوت آموزش و پرورش برای همکاری را پذیرفته‌اند.

وزارت آموزش و پرورش در این مسیر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ترجیح آموزش و پرورش در جهت‌گیری به سمت آموزش‌های مجازی استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که در این راستا آموزش و پرورش بر رعایت سه اصل پایداری، کیفیت ارتباط و دسترسی موثر تاکید دارد.

وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق برنامه ششم توسعه، استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی درآموزش که مورد تاکید سند تحول بنیادین هم است، به راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» اقدام کرده است که در راستای اجرایی شدن آن از ظرفیت تمام پیام رسان‌های داخلی که دعوت آموزش و پرورش را پذیرفته بودند، استفاده کرده است و تمامی مستندات آن موجود است، بنابراین ادعای این که آموزش و پرورش انحصار در استفاده از یکی از پیام رسان‌ها را مد نظر قرار داده است، از اساس تکذیب می‌شود.

۵ پیام رسان داخلی برای همکاری در شبکه اجتماعی دانش آموزان«شاد» اعلام آمادگی کرده‌اند و آموزش و پرورش هیچ‌گونه امتیازی برای پیام رسان خاصی قائل نیست».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">