ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات اعتقادی به بخش خصوصی ندارد

| يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۸۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات هفته آینده برای پاسخ گویی در خصوص دخالت دولت در ارائه تلفن همراه اعتباری و ثبت نام مجدد سیم کارت دولتی به کمیسیون صنایع مجلس دعوت شده است.

دکتر رمضانعلی صادق زاده ، رییس کمیته مخابرات مجلس ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، سیاست‌‏های توسعه‌‏ای دولت در بخش تلفن همراه را مغایر با اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنج ساله چهارم توسعه عنوان کرد و گفت: دولت نمی‌‏تواند در زمینه‌‏ای که بخش خصوصی ورود کرده است خود را توسعه داده و رقابت کند.

وی ، با بیان این که بخش خصوصی با تجربه یک ساله نمی‌‏تواند با تجربه 60 ساله دولت رقابت کند، افزود: دولت باید به پا گرفتن بخش خصوصی کمک کند.

دکتر صادق زاده ، با تاکید بر این که درحال حاضر شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا آمادگی واگذاری در کل کشور را دارد، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات به جای کمک نباید موانعی برای این پیمانکار ایجاد کند.

رییس کمیته مخابرات مجلس ، اظهارداشت: در وزارت ارتباطات اعتقاد به خصوصی‌‏سازی و واگذاری تصدی‌‏گری به بخش خصوصی و تعاونی وجود ندارد.

صادق زاده ، با اشاره به سرمایه‌‏گذاری بخش خصوصی در حوزه تلفن همراه که با ورود دولت به این حوزه فاقد توجیه فنی و اقتصادی شده است، گفت: اتخاذ روش وزارت ارتباطات به منظور ورود به عرصه سیم کارت اعتباری تالیا را محتمل ضرر و زیان می‌‏کند.

رییس کمیته مخابرات مجلس، یادآور شد: دولت باید در بخش تلفن همراه تصدی‌‏گری خود را کاهش دهدتا مردم به سمت بخش خصوصی روی آورند.

دکتر احمد بزرگیان ، عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: اگر قرار است وزارت ارتباطات به سمت ارائه سیم کارت اعتباری وارد شود بهتر آن است که این امر را در قالب یک پیمانکار ارائه دهد.

وی ، با بیان این که خوشبختانه شبکه تالیا توفیق پیدا کرده است که کل کشور را تا ماه آینده تحت پوشش قرار دهد، افزود: به منظور بالا بردن دسترسی مردم به تلفن همراه دولت از پیمانکاران بخش خصوصی کمک بگیرد تا نیاز جامعه برطرف شود.

دکتر بزرگیان، تاکید کرد: دولت باید در زمینه تلفن همراه به بخش خصوصی کمک کند.

وی ، با بیان این که مشکلات بخش خصوصی باید با کمک دولت مرتفع شود، افزود: در فرآیند 5 ساله اپراتور اول تلفن همراه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

  • ۸۵/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">