ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات پاسخگو نیست

| چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۸۵، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیته مخابرات مجلس هفتم، با تاکید بر این که عمل به بند "ج" فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی از برنامه چهارم توسعه فراتر است ، گفت: ثبت نام و واگذاری مجدد سیم کارت صددر صد با این اصل مغایرت دارد.

دکتر پور فاطمی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این که همه مسئولین سه قوه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را پیگیری کنند، اظهارداشت: این اصل نباید تنها در شعار خلاصه شود.

وی، با بیان این که وزارت ارتباطات نباید به بهانه قانون برنامه چهارم توسعه, اصل 44 را زیر پا بگذارد ،گفت: طبق اصل 44 وزارت ارتباطات موظف است تا از میزان تصدی‌‏گری دولتی خود بکاهد و امور را به بخش خصوصی محول کند.

پور فاطمی، با تاکید بر این که تنها زیرساخت باید در دست وزارت ارتباطات باقی بماند و باقی امور باید از سوی بخش خصوصی پیگیری شود، یادآور شد: با ثبت نام و واگذاری مجدد سیم کارت، وزارت ارتباطات نه تنها به اصل 44 عمل نکرده است، بلکه تنها در خصوص این اصل شعار داده است.

عضو کمیته مخابرات مجلس هفتم، با بیان این که دولت نهم تنها به شعار دادن پرداخته است، گفت: وزارت ارتباطات باید کلیه امور تلفن همراه را به بخش خصوصی واگذاری کند ، چرا که پیگیری امور از سمت بخش خصوصی بهتر صورت می‌‏گیرد.

وی ، افزود: دولت در خصوص اختلالات و مشکلات تلفن همراه پاسخگو نیست و در هر جایی که با مشکل مواجه می شود به مردم ضرر می‌‏زند، در صورتی که اگر تصدی گری این بخش به شرکت‌‏های خصوصی و تعاونی سپرده می‌‏شد پاسخگویی از جانب این شرکت‌‏ها پیگیری به راحتی انجام می‌‏شد.

پور فاطمی ، خاطرنشان کرد: ثبت نام سیم کارت معمولی و واگذاری سیم کارت اعتباری توسط وزارت ارتباطات بدنه این وزارتخانه را بزرگتر می‌‏کند.

وی ، در خصوص نظارت مجلس بر این مسئله ، گفت: متاسفانه به نظر می‌‏رسد مجلس هفتم سخنگوی دولت شده است و کارهای پارلمانی دولت نهم را انجام می‌‏دهد.

  • ۸۵/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">