ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزنیاک: ساعت اپل را دوست ندارم

| سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر
با وجودی که تیم کوک، مدیرعامل اپل ادعا می‌کند که دیگر کامپیوترهای شخصی مرد‌ه‌اند و کسی از این ابزارها استفاده نمی‌کند، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران همین شرکت به تازگی اعلام کرده که هنوز هم دارد از لپ‌تاپ استفاده می‌کند و اصلا اپل واچ، ابزار جدید این شرکت را دوست ندارد.
CNet- چند روزی است که جنبشی در میان طرفداران دو آتشه اپل ایجاد شده که در آن، عشق اپلی‌ها مک‌بوک‌های خود را یا در باغچه خانه‌شان دفن می‌کنند یا به مراکز خیریه اهدا می‌کنند. این جنبش از زمانی شروع شده که تیم کوک، مدیرعامل اپل روز سه‌شنبه گذشته با اصرار گفت که دیگر هیچ دلیل در خرید کامپیوتر شخصی وجود ندارد. این در حالی است که این شرکت به تازگی آی‌پد پروی خود را معرفی کرده که یک تبلت به همراه قلم و یک کیبورد است که با قیمت اضافه فروخته می‌شود. 
با این حال، گویا استیو وزنیاک با این صحبت‌های کوک قانع نشده و به تازگی نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده: من هنوز هم فقط از لپ‌تاپم استفاده می‌کنم و اپل واچ کاربرد زیادی برای من ندارد. 
وی همچنین در مورد ادعای تیم کوک درباره اپل واچ گفت: این ساعت‌ها کاری برای من انجام نمی‌دهند و کاربردی برای من ندارند. در عوض نقش نوعی واسطه میان من و موبایلم را ایفا می‌کنند. 
گفتنی است که وزنیاک شخصی است که عصر کامپیوترهای شخصی را با همکاری استیو جابز شکوفا کرد و با وجود آنکه چندین دهه است به صورت مستقیم با این کمپانی همکاری دارد، هنوز هم انتقادات زیادی در مورد محصولات فعلی این شرکت دارد.
او در مورد آی‌پد هم گفت: بیشتر ترجیح می‌دهم با لپ‌تاپم کار کنم و در کل مدل بزرگ‌تر این دستگاه را نسبت به آی‌پد مینی بیشتر می‌پسندم، اما به طور کلی معتقدم که لپ‌تاپ‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. در حالی که تبلت برایم محدودیت ایجاد می‌کند. 
البته وزنیاک در میان صحبت‌هایش گفت که شاید در میان آن دست افرادی قرار دارد که با وجود پایان دوران طلایی کامپیوترهای شخصی همچنان کار کردن با این ابزار را بیشتر دوست دارند. اما با این وجود، به نظر می‌رسد که اپل با زوم کردن روی تبلت سعی دارد که نتایج مالی بهتری را برای خود رقم بزند. پس اگر من تنها فردی هستم که قرار است از این مساله صدمه ببیند، مشکلی نیست و اپل تصمیم درستی گرفته است. 
به گزارش فناوران وی در ادامه صحبت‌هایش گفت که استیو جابز چقدر روی تصمیمات اپل نقش داشته و چگونه استراتژی اپل در زمینه اکوسیستم محصولات تولیدی ادامه پیدا کرده است. اما گویا استیو وزنیاک شخصا از این استراتژی راضی نیست و دوست ندارد که در قید و بند آن باشد. خودش در این مورد گفته: دوست ندارم در اکوسیستم اپل باشم. دوست ندارم محدود باشم، دوست دارم که مستقل باشم. 
گفتنی است که استراتژی اپل در اکوسیستم محصولات تولیدی همواره به این گونه بوده که هیچ کدام از ابزارهای این شرکت با ابزارهای شرکت‌های دیگر سازگار نیست. 
  • ۹۴/۰۸/۲۶

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">