ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده ایجاد شبکه آموزش محلی استارت‌آپ‌ها

| چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شبکه منتورشیپ بومی در استانهای کشور با هدف آموزش کسب و کارهای فناوری اطلاعات در جهت سرمایه گذاری برای ایده های نو، خبر داد.

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، برنامه های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای گسترش کسب و کارهای نوپا که منجر به افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد می شود را تشریح کرد و گفت: راه اندازی ۶ مرکز شتابدهنده کسب و کارهای نوپا و نیز ایجاد مراکز توانمندسازی صاحبان ایده در سایر استانها از جمله برنامه های مدنظر است. در این راستا هدف این است که با حمایت از صاحبان ایده، کسب و کارهای نو در جامعه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه مراکز توانمندسازی ظرف مدت ۵ ماه باید دانشجویان و فارغ التحصیلان صاحب ایده را تبدیل به کسب وکارهای موفق کنند، ادامه داد: در تمام دنیا، استارتاپها براساس مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و نیاز به سرویس دهی، راهکار و ایده ارائه می دهند. ما نیز در استانها نیاز داریم که صاحبان ایده، سرویس دهی در حوزه فناوری اطلاعات را افزایش دهند.

معاون امور استانهای وزیر ارتباطات، با تاکید بر اینکه پس از افزایش صاحبان ایده در استانها، مراکز شتابدهی می توانند ایده ها را تبدیل به کسب و کار و خدمت کنند، افزود: کسب و کارهای فناوری اطلاعات به عنوان مولد اقتصاد، می تواند نقش پررنگی در توسعه اقتصادی جامعه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی شتابدهنده های استانی و مراکز توانمندسازی کسب وکارها، ایجاد شبکه منتورشیپ بومی به عنوان شبکه آموزش محلی در حوزه کسب و کارهای نوپا در استانهای کشور در دستور کار قرار دارد. به این ترتیب این شبکه مربی، می تواند منتج به ایجاد شبکه سرمایه گذاری محلی در حوزه کسب و کارهای فناورانه حوزه فناوری اطلاعات شود.

براری جذب سرمایه گذاری برای تبدیل ایده به محصول و سرویس در استانها را از جمله دغدغه های وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: هم اکنون سرمایه گذارهای مختلف از عرصه های دیگر اقتصادی، در شتابدهنده های تهران، سرمایه گذاری می کنند و به ارزش افزوده ای که کسب و کارهای فناوری اطلاعات تولید می کنند واقف هستند. این موضوع باید در استانها نیز عملیاتی شود.

وی با تاکید براینکه ارزش اقتصادی کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات در بازه زمانی کم، بسیار بالا است، افزود: این موضوع در همه جای دنیا صادق است. برای مثال شرکت هواپیمایی ترکیه به عنوان یک کسب و کار قدیمی با ۱۰۰ سال قدمت، حدود ۸.۴ میلیارد دلار در بورس ارزشگذاری شده است و این درحالی است که شرکت حمل و نقل واتس اپ که به جای حمل و نقل انسان، پیام افراد را مبادله می کند، در یک بازه زمانی چند ساله به ارزش ۱۹.۲ میلیارد دلار رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات در حال انجام برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در استانها، تصریح کرد: طی یکسال اخیر، با دانشگاهیان و استانداران در استانهای مختلف جلسات متعددی برگزار شد تا بتوان با توسعه کسب وکارهای نوپا، فناوری اطلاعات را به شتابدهنده ای برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استانها تبدیل کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">