ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وقتی از آپدیت گوشی پشیمان می‌شوید

| دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

آیا می‌دانستید علت پیشرفت سخت‌افزارها اعم از کامپیوترها، ابزارهای بازی، موبایل‌ها، تبلت‌ها و غیره چیست؟ پاسخ یک کلام است؛ نرم‌افزارها.

در واقع همواره این شرکت‌های نرم‌افزاری هستند که تولیدکنندگان سخت‌افزار را ناچار به پیشرفت و ساخت ابزار بهتر و پیشرفته‌تر کرده‌اند. برای مثال در حوزه بازی‌های کامپیوتری، شرکت‌های متعدد تولیدکننده بازی همواره بازی‌هایی با کیفیت بالا و بالا و بالاتر تولید کرده و سخت‌افزاری‌ها هم برای جا نماندن از نیاز بازار و رقبا مجبور به ارتقا، ارتقا و ارتقا شده‌اند.

در مورد سیستم‌های عامل کامپیوتری و موبایلی نیز اوضاع به همین منوال است. نرم‌افزارها سبک‌تر، قوی‌تر و امن‌تر می‌شوند در مقابل سخت‌افزارها هم باید به روز شوند.

این اتفاق در دنیای کامپیوتر هر چند سال یکبار رخ می‌داد و هر گاه مایکروسافت اعلام می‌کرد، ویندوز جدیدی آماده عرضه دارد، خبر آن دنیا را تکان می‌داد و همه منتظر می‌ماندند تا دنیایی جدید با امکانات بیشتر را تجربه کنند.

در حوزه موبایل اما اوضاع کاملا متفاوت است و خبری از عرضه چندسال یکبار سیستم‌عامل‌ها نیست و اندروید و iOS از چپ و راست سیستم‌های جدیدی عرضه می‌کنند و هنوز مدت کوتاهی از عرضه سیستم عامل جدید نگذشته، خبر می‌رسد که سیستم عامل جدیدتر در راه است!

اما بگذارید با ذکر مثالی به اصل ماجرا وارد شویم و ببینم آیا همه باید تابع این روند تحمیلی باشیم یا آنکه اصلا نیازی به همسو شدن با این موج‌های کوتاه و پی‌ در پی نیست؟

زمانیکه شما یک وانت خریداری می‌کنید میزان باری که با آن امکان حمل دارید، محدود و مشخص است. منظور از وانت در این مثال گوشی است و منظور از میزان بار نیز سیستم عامل گوشی شماست. اما زمانیکه بار یک نیسان را روی وانت خود بگذارید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پاسخ روشن است و اگر کمک فنر وانت شما خرد نشود، قطعا ماشین بسیار سنگین و کند می‌شود.

اگرچه به همین جهت است که شرکت‌های سازنده موبایل امکان به‌روز رسانی را برای برخی گوشی‌ها فراهم کرده و به برخی دیگر از گوشی‌ها به علت پایین بودن توان سخت‌افزاری امکان به روزرسانی نمی‌دهند.

اما با این وجود کم نیستند کاربرانی همچون من که بعد از ارتقای کامل سیستم عامل خود پشیمان بوده و در حسرت سیستم عامل قبلی به سر می‌برند. حتما شما هم یا خود این تجربه را داشته و یا از زبان دیگران شنیده‌اید که بعد از ارتقای سیستم عامل گوشی با مشکلاتی همچون کند شدن گوشی، هنگ کردن و مسایلی از این دست مواجه شده و در یک کلام سیستم عامل جدید را دوست ندارند.

واقعیت آن است که به روزرسانی کل سیستم عامل و حتی اپلیکیشن‌ها بسیار وسوسه‌برانگیز بوده و خیلی‌ها بر این باورند که امکاناتی به مراتب بهتر دریافت خواهند کرد. این تصور اما به کل اشتباه نیست. بیایید ببینیم واقعا چرا و چه کسانی نیاز به داشتن سیستم عامل جدیدتر دارند.

 

تفاوت‌هایی که محسوس نیستند

اگر از عملکرد گوشی خود از لحاظ سرعت عمل، قدرت اجرای برنامه‌ها و حفظ باتری و خلاصه از همه چیز آن رضایت دارید، چرا باید سراغ چیزی بروید که کاملا برای شما ناشناخته است و احتمال دارد به دردسر بیفتید. واقعیت آن است که برای بسیاری از کاربرانی که کار پیچیده‌ای با گوشی خود نمی‌کنند، به روزرسانی سیستم عامل اصلا محسوس نیست و اتفاق بزرگی را رقم نخواهد زد.

 

وقتی گوشی شما همه چیز دارد

زمانیکه شما یک گوشی دارید که به راحتی مشغول به خدمت است، فکر می‌کنید چه چیزی در سیستم عامل ورژن بالاتر وجود دارد که در گوشی امروزی شما نیست و احتیاج مبرمی هم به آن دارید؟ واقعیت آن است که در مورد برخی گوشی‌ها مثال حمل بار نیسان روی یک وانت مطرح می‌شود که می‌تواند قطعا شما را دلتنگ نسخه قبلی و دلزده از نسخه فعلی کند.

پس هوشمندانه رفتار کنید و وقت بیهوده برای به روزرسانی صرف نکنید.

 

وقتی گوشی شما پیر و خسته است

گاهی پیش می‌آید که گوشی شما نامزد دریافت نسخه بالاتر اندروید شده اما استفاده‌های سنگین و طولانی باعث شده تا گوشی شما پیر و خسته شود. در چنین شرایطی اگر فکر کنید تزریق خون جدید باعث جوانی گوشی شما خواهد شد اشتباه می‌کند چه اگر اینطور بود عمر بشر با تزریق خون‌های جدید به مراتب بیشتر می‌شد!

پس شما هم در گروهی قرار ندارید که نیاز به آپدیت داشته باشند.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">