ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس فتا: برداشت‌های غیر مجاز 10 درصد کاهش یافت

| چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در سال 92، پنجاه و یک درصد جرائم مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب‌های افراد بوده است که با اطلاع رسانی به موقع و همیاری شهروندان موفق شدیم در سال 93، ده درصد برداشت های غیر مجاز را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سردار هادیان‌فر رئیس پلیس سایبری کشور که در در اولین دوره کوثر با حضور معاون تربیت و آموزش ناجا، رئیس پلیس فتای استان ها و شهرستان ها در راستای اجرای دستورالعمل قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش نیروی انتظامی شرکت کرده بود در سخنان خود بهترین نام برای فضای مجازی را فضای سایبری برشمرد و سایبر را به معنای ارتباط درونی افراد بوسیله ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی عنوان کرد و گفت: فضای سایبر به دلیل آنکه تحولات بسیاری را در زندگی ، سیاست، اقتصاد و حاکمیت بوجود آورده است در امتداد زندگی واقعی افراد قرار دارد.

رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه با اشاره به اینکه تحولات فضای مجازی به سرعت اتفاق می افتد، از تغییر جرم و نوع مجرمان در عصر اینترنت خبر داد و گفت: فضای مجازی، فضای مجازی صرف نیست بلکه واقعیت مجازی است؛ امروز هر اتفاقی که در دنیای فیزیکال می افتد در دنیای سایبر نیز بوقوع می پیوندد ولیکن حجم بالای خسارت ناشی از جرایم سایبری تبعات به مراتب گسترده تری به دنبال دارد؛ به عنوان مثال یک سارق حرفه ای اگر بتواند مقداری پول از بانک به سرقت ببرد یک هکر می تواند در چشم به هم زدنی میلیاردها تومان را جابه جا کند.

سردار هادیانفر، نرخ کشف جرایم فضای مجازی در کشورهای توسعه یافته دنیا را بر اساس آمار مجامع بین المللی و پلیس اینترپل بین 15 تا 20 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 2014 ، حدود 400 میلیارد دلار هزینه و خسارت به اقتصاد جهانی ناشی از جرایم سایبری تخمین زده می شود و در این خصوص شرکت ها، سازمان ها و کشورها بیش از یک و نیم ترلیون دلار به منظور افزایش سطح امنیت خود هزینه کرده اند.

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به کشف 90 درصدی جرایم در کشور، اظهار داشت: در سال 92، پنجاه و یک درصد جرایم مربوط به برداشت های غیر مجاز بوده است که با اطلاع رسانی به موقع در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم و همیاری شهروندان موفق شدیم در سال 93 ، ده درصد برداشت های غیر مجاز را کاهش دهیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تدوین سند راهبردی دوم فتا، امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات را یکی از موضوعات مهم مصوب شده در این سند برشمرد و اظهار داشت: پلیس فتا ناجا با عقلانیت، مطالعات راهبردی و خرد جمعی به ایجاد امنیت در فضای سایبری می پردازد ولیکن  فرایند ارتقاء امنیت یک کار گروهی است که باید با تعامل همه مردم، شرکت ها، دستگاه ها و سازمان ها صورت بپذیرد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری در تمام مراحل، اقدامی بسیار فنی، تخصصی و دارای استانداردهای خاص است، مخصوصا زمانی که یک جرم سایبری بین المللی دو یا چند پلیس سایبری را در نقاط مختلف دنیا درگیر می کند و در این خصوص استناد پذیری ادله را اصلی ترین گام در کشف جرم برشمرد.

رئیس پلیس سایبری کشور از مجهز شدن آزمایشگاه های سایبری در پلیس فتا شهرستان ها، علاوه بر استان ها خبر داد و بر حفظ حقوق شهروندی، جلوگیری از تضییع حقوق آنها، جلب رضایت و مشارکت مردمی توسط پلیس جامعه مدار فتا و ارتقای دانش پلیسی تاکید کرد و گفت: تعالی یک سازمان در گرو رشد و تعالی فردی افراد است؛ بنابراین باید تلاش کنیم استعدادها و خلاقیت ها در یک پیشرفت دائمی شکوفا شود و نوآوری و ابتکار را در دستور کار خود قرار دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">