ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس مالزی هکر داعش را گرفت

| جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

هکر داعش در مالزی به دام افتاد

پلیس مالزی یک هکر 20 ساله را به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش و تلاش برای نفوذ در بخش اطلاعات امنیتی آمریکا بازداشت کرد.

پلیس مالزی ملیت و نام این جوان را اعلام نکرد، اما تصریح کرد که وی مظنون است برای گروه تروریستی داعش فعالیت می کرده و تلاش داشته است با نفوذ در سرورهای آمریکا، اطلاعاتی در مورد نیروهای امنیتی این کشور کسب کند.
'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد این جوان خارجی بوده و روز گذشته در عملیات بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس بازداشت شد.
این مظنون سال گذشته به بهانه پیشبرد اهداف تحصیلی در رشته رایانه وارد یک مرکز آموزش عالی خصوصی مالزی شد.
این مقام بلندپایه پلیس مالزی اعلام کرد که فرد مظنون با یکی از رهبران گروه تروریستی داعش در سوریه ارتباط برقرار کرده و تلاش داشته است با نفوذ در سرورها، اطلاعاتی در مورد نیروهای امنیتی آمریکا کسب کند.
به گفته خالد ابوبکر، اطلاعات بدست آمده به سمت رهبران گروه تروریستی داعش به منظور اقدامات بیشتر هدایت می شده است.
وی اعلام کرد که این مظنون با همکاری 'اف.بی.آی' بازداشت شده و تحت قانون استرداد سال 1992 در انتظار استرداد به آمریکا است.
'جنید حسین' یکی از اتباع انگلیس و از هکرهای شناخته شده داعش نیز هفته جاری در سوریه کشته شد.
آمریکا و مالزی در ادامه همکاری های نزدیک اخیر خود قرار است مرکز منطقه ای در کوالالامپور پایتخت مالزی برای مقابله با تبلیغات اینترنتی و آنلاین گروه تروریستی داعش و مبادله اطلاعات راه اندازی کنند.
به گزارش ایرنا مالزی اخیرا به ائتلاف غرب علیه داعش به رهبری آمریکا پیوست، اما این خبر تاکنون در رسانه های مالزی منعکس نشده است و تنها 'باراک اوباما' رئیس جمهور آمریکا این موضوع را اعلام کرده است.
آمار رسمی دولت مالزی نشان می دهد تاکنون بیش از 120 مظنون به داشتن ارتباط با داعش در این کشور دستگیر شده اند، هر چند آمار غیررسمی تعداد بیشتری را نشان می دهد.
تاکنون دستکم 14 مالزیایی که در گروه تروریستی داعش جنگ می کردند در سوریه و عراق کشته شده اند.

  • ۹۴/۰۷/۲۴

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">