ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پول دولتی برای دانش‌بنیان‌ها سم است

| شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: نه تحریم، نه هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند جلودار جوان باانگیزه ایرانی باشد.

به گزارش فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دلیل اصلی اینکه ما به صنعت نفت انتقاد می‌کنیم و آن را می‌کوبیم، خام‌فروشی و نبود دانش در فروش نفت است. 

وی با بیان اینکه نحوه تزریق دانش به اقتصاد دانش‌بنیان پایه این اقتصاد است، اظهار داشت:‌ما نیروی انسانی عظیمی در کشور داریم، به طوری که از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم دنیا هستیم، به ندرت کشوری را می‌بینید که ۴ میلیون دانشجو داشته باشد و تلاش ما در مدت باقی‌مانده از دولت دوازدهم استفاده از این ظرفیت است. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: البته هر نوع ورود پول دولتی و رانت دولتی در سیستم اقتصاد دانش‌بنیان مانند سم عمل می‌کند، ماهیت پول دولتی این است که نوآوری را از بین می‌برد، باید شرکت‌های خصوصی در زمینه دانش‌بنیان فعال باشند. 

ستاری گفت: قطعا این روزها مشکلات بسیاری را تجربه می‌ کنیم که با همدلی می‌توانیم آن را پشت سر بگذاریم، چرا که هیچ چیزی جلودار جوان با اعتماد به نفس و باانگیزه ایرانی نیست، نه ما دولتی‌ها و نه تحریم و نه هیچ موضوع دیگری نمی‌تواند جلوی جوان باانگیزه را بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">