ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک نماینده مجلس گفت: گردش مالی وی پی ان دست کسانی است که فیلتر می کنند. وی پی ان فروش ها در داخل کشور هستند نه خارج کشور.
جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه‌ای در صداوسیما با انتقاد از وضعیت فیلترینگ در کشور گفت: من خودم فوتبال می‌بینم، مردم دسترسی به فضای مجازی را دارند ولی به سختی.
وی ادامه داد: من معتقدم و صریحا می گویم که نویسندگان برنامه فیلترینگ همان هایی هستند که نویسندگان وی پی ان هم هستند. یعنی کسی که برنامه فلیترینگ را می نویسد یا خودش مستقیما یا به واسطه چند نفر وی پی ان را می فروشد.
این نماینده مجلس افشا کرد که گردش مالی وی پی ان ها دست کسانی است که فیلتر می کنند.
نیک بین کفت: ما به وزارت ارتباطات رفتیم و آنجا اعتراض کردند که آقای نیک بین شما تحقیق و تفحص را امضا کردید که برای خارج از کشور است. در صورتیکه این درست نیست. یعنی برای خارج از کشور نیست بلکه برای داخل کشور است و وی پی ان فروش ها داخل کشور هستند.

 

واکنش وزیرارتباطات: ادعای نماینده مجلس بررسی شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که از قوه قضائیه و «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» می‌خواهم ادعای نماینده مجلس در خصوص فیلترشکن‌ها را بررسی کنند تا معلوم شود چه کسانی پشت مافیای فیلترشکن فروشی پنهان می‌شوند.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» در پاسخ به یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایرانی و در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس پیرامون بحث فیلترشکن‌ها، افزود: ایشان و هرکسی که چنین ادعایی را مطرح می‌کند باید مستندات خود را در محکمه ارائه کند.

وی گفت: از قوه قضائیه و «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» می‌خواهم این ادعای ایشان را بررسی کنند تا معلوم شود چه کسانی پشت مافیای فیلترشکن فروشی پنهان می‌شوند.

زارع‌پور ادامه‌داد: البته که کلید حل مشکل قانونگذاری و دست خود مجلس است.

همچنین «محمد احسان خرامید» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات نیز در واکنش به همین ماجرا گفت: برخورد با مافیای فیلترشکن فروش، نیازمند قانون است و محل آن مجلس محترم.

وی تاکید کرد: اگر دغدغه مردم دارید راهش این نیست! بهتر است در فرصت باقی مانده از این دوره، برای حل این مشکل، یک طرح دو فوریتی به صحن مجلس بیاورید تا مردم شما را باور کنند. البته که باید برای ادعای خود هم پاسخگو باشید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">