ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پوییش خبرگزاری فارس برای بهبود سرعت اینترنت

| سه شنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

 کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار بهبود سرعت اینترنت در کشور شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: «با توجه به گذشت مدت‌ها از اتمام اغتشاشات باز هم با کندی و محدودیت در اینترنت روبه رو هستیم و پاسخگویی مناسبی از طرف اپراتورها به این موضوع صورت نمی‌گیرد و شخص رییس جمهور و آقای عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهت بیشتر کردن پهنای باند سایت‌های خارجی اقدامی نمی‌کنند. ما گیمرها هر روز با مشکل کاهش سرعت پهنای باند دست و پنجه نرم می‌کنیم، این در حالی است که یک اینترنت خوب و پایدار با پهنای باند مناسب یکی از حقوق ما مردم است.»

در این پویش تأکید شده: «ما از شما نمی‌خواهیم که سایت‌ها و اپ‌های ترویح کننده اغتشاش و ناآرامی را مدیریت نکنید اما در هیچ کجای دنیا بازی‌های آنلاین و تماشای فیلم سینمایی و سریال در بستر اینترنت موجب ناآرامی و اغتشاش نشده است؛ همچنین انجام ثبت‌نام‌ها و ارائه خدمات اینترنتی برای مردم بعضی مناطق کشور که کمتر از خطوط اینترنتی مناسب بهره‌مند هستند به یک چالش بدل شده و طبق تحقیقات انجام شده ایران دومین اینترنت محدود و کند جهان را دارد.»

برای اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص این مطالبه با سردبیر پویش گفتگو کردیم. امیرحسین باقری که ساکن شهر رفسنجان کرمان است، در خصوص مطالبه خود گفت: اینترنت به طور کلی در منطقه ما همیشه مشکل دارد؛ به طور مثال من از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنم و نکته این جاست که گاهی اوقات حتی اپلیکیشن رسمی خود ایرانسل باز نمی‌شود و با خطای دوباره تلاش کنید مواجه هستیم.

وی افزود: من گیمر هستم و مشکل سرعت اینترنت واقعا آزاردهنده است، از طرف دیگر هیچکدام از ما نمی‌توانیم یک فیلم را کامل ببینیم یا دانلود کنیم، جالب اینکه خود من در حال حاضر ساکن منطقه یک شهرداری هستم و دکل مخابراتی 50 متر با ما فاصله دارد؛ ما حتی در منطقه طالقانی مودم پارس آنلاین و مودم مخابرات را برای تست بردیم با پهنای باند 8 و 16 ولی نهایتا سرعت 4 یا 5 مگ می‌شد و مهمترین علتش هم سیم‌های قدیمی است در حالی که اگر فیبر نوری بود شاید این مشکلات را نداشتیم.

سردبیر این پویش ادامه داد: بعد از این اتفاق مسئله سرعت ابینترنت را از بخش‌‌های مختلف از جمله مخابرات پیگیری کردیم به ما گفتند باید خط جداگانه بکشید، بعد از صرف کلی هزینه از داخل حیاط سیم کشی جدید کردیم اما باز هم نتیجه همان اتفاقات قبل بود، در نهایت به ما گفتند اگر می‌خواهید سرعت اینترنت در این محدوده درست شود باید به شهرداری مراجعه کنید تا به طور کلی سیم‌کشی محله را تعویض کنند و از ابتدا هم مشکل از منزل شما نبوده است.

باقری با بیان اینکه این کندی اینترنت مربوط به امروز و حالا هم نیست، افزود: ما چند سالی هست که مشکل اینترنت داریم، در زمان کرونا هم وقتی به صورت آنلاین درس می‌خواندیم بارها قطع و وصل می‌شد اما الان وضعیت بدتر شده تا جایی که پیام رسان‌های داخلی را هم به سختی می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: من با اپراتور ایرانسل هم تماس گرفتم که چرا بسته‌های بلند مدت خود را برداشته‌اید، گفتند این تغییرات جدید است، همین و تمام. به هر حال ما از هیچ نهادی برای این موضوع پاسخ مناسب نگرفتیم و این کمپین را ثبت کردیم؛ از وزیر ارتباطات و رئیس جمهور محترم خواهشمندیم که جهت بهبود کیفیت اینترنت در کشور مخصوصا مناطق شرقی و جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی از جمله کرمان و سیستان بلوچستان و...دیگر شهر‌های کشور اقدامی موثر انجام دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">