ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوران- چندی پیش شرکت آمازون اعلام کرد که تصمیم دارد دو دفتر جدید در آمریکا تاسیس کند. این اعلام، موج رقابت عجیبی را بین شهرها و ایالت های آمریکا ایجاد کرد که هر کدام قصد داشتند با پیشنهادهای اغواکننده، آمازون را به شهر خود بکشانند. این رقابت در نهایت به سود دو ایالت نیویورک و ویرجینیا به پایان رسید و آمازون اعلام کرد که دو دفتر مرکزی خود را در کویینز نیویورک و آرلینگتون ویرجینیا افتتاح می کند و از مقامات این شهرها نزدیک به 3/5 میلیارد دلار کمک مالی و یارانه دریافت می کند. حالا که نتیجه رقابت بر سر جلب نظر آمازون مشخص شده، بد نیست نگاهی بیندازیم به پیشنهادهای سایر شهرها به شرکت 800 میلیارد دلاری آمازون؛ پیشنهادهایی جالب و البته گاه عجیب و غریب که مقامات این شهرها، تا کنون حتی از مالیات دهندگان خود نیز مخفی نگه داشته بودند.

 مشوق های مالی
همان طور که گفته شد، دو کمپ و مرکز توزیع جدید آمازون در نیویورک و ویرجینیا تاسیس خواهد شد. آمازون بابت این تصمیم 5/3 میلیارد دلار مشوق و یارانه عمومی دریافت می کند. اما این مبلغ می توانست بیش از اینها باشد.
ایالت مریلند پیشنهاد کرده بود که 8/5 میلیارد دلار مشوق مالی به آمازون بدهد و پیشنهاد نیوجرسی در این زمینه 7 میلیارد دلار بوده است. ایالت پنسیلوانیا که دو شهر را برای دفتر جدید آمازون نامزد کرده بود، پیشنهاد کرده بود که 4/6 میلیارد دلار کمک مالی به آمازون اهدا کند. عمده این مبلغ از طریق جمع آوری مالیات کارکنان آمازون در یک بازه 25 ساله و بازگرداندن مبلغ آن به خود شرکت انجام می شد. ایالت فیلادلفیا نیز حاضر بود 1/1 میلیارد دلار به مبلغ پیشنهادی خود بیفزاید. این ایالت نیز پیشنهاد کرده بود که 20 سال مالیات دریافتی از کارکنان آمازون را به خود این شرکت برگرداند. شهردار پیتزبورگ که دیگر نامزد در رقابت آمازون بود، مبلغ پیشنهادی خود را اعلام نکرده است. اما آتلانتا و دالاس نیز گفته اند که به ترتیب 2 میلیارد دلار و 1/1 میلیارد دلار به آمازون پیشنهاد داده بودند.


 سایر مشوق ها
فرودگاه آتلانتا، یکی از مزیت های این شهر و یک هاب مهم فرودگاهی در آمریکا محسوب می شود. این فرودگاه در قالب بسته پیشنهادی شهر آتلانتا به آمازون، ایجاد یک سالن اختصاصی برای کارکنان آمازون به همراه 50 پارکینگ رایگان را ارایه کرده بود. شهر آتلانتا برای خروج کارکنان آمازون از فرودگاه هم برنامه داشت و آژانس حمل و نقل عمومی این شهر (که مارتا نامیده می شود) اعلام کرده بود که واگن های اختصاصی برای کارکنان آمازون در سرویس حمل و نقل ریلی عمومی شهر را در دستور کار قرار می دهد. همچنین قول داده بود که از محل مالیات ها، برای دسترسی بهتر کارکنان آمازون به دفتر این شرکت، اقدام خواهد کرد. این شهر دست و دل بازی های خود را با یک اقدام جالب تکمیل کرده و پیشنهاد کرده بود که بعضی از خیابان های شهر به افتخار حضور آمازون تغییر نام داده شود و نام هایی همچون خیابان آمازون، خیابان الکسا، محله پرایم و جاده کیندل را مطرح کرده بود. شهر دالاس در ایالت تکزاس نیز به رفت و آمد کارکنان آمازون فکر کرده بود. فرودگاه فورت ورث دالاس که یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان هم هست، اعلام کرده بود که 25 میلیون دلار برای ایجاد آشیانه اختصاصی آمازون در یک فرودگاه کوچک تر نزدیک به مرکز شهر هزینه می کند. این شهر قول داده بود که  1/5 میلیون دلار هم صرف ارایه کارت های استفاده از خدمات حمل و نقل شهری برای کارکنان آمازون بکند. دالاس همچنین در بسته پیشنهادی خود، تفریحات کارکنان آمازون را هم دیده بود و گفته بود که کارت عضویت رایگان یک ساله مراگزی همچون باغ وحش و آکواریوم کودکان را اهدا خواهد کرد. پیشنهاد جالب دیگر دالاس، هزینه نیم میلیون دلاری برای واگذاری حیوانات خانگی و کاشت میکروچیپ برای این حیوانات بوده است.


 برندگان
اما جف بزوس و شرکت اش در نهایت نیویورک و ویرجینیا را انتخاب کردند تا به این ترتیب به مراکز مالی، فرهنگی و سیاسی دسترسی بهتری داشته باشند. البته در نیویورک نیز باند اختصاصی هلی کوپتر برای بیزوس در نظر گرفته شده که مشکل رفت و آمد نداشته باشد.

  • ۹۷/۰۹/۰۳

آمازون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">