ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیشنهاد یک‌سوم هزینه اینترنت برای «شاد»

| دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر آموزش و پرورش از رونمایی از نسخه جدید «شاد» در 13 شهریور خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه تعارض منافع، مدیرانی که تمایل به مدرسه‌داری دارند در همین هفته جاری، جابه‌جایی انجام شده و تصمیمات گرفته می‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز به صورت مجازی با خبرنگاران برگزار شد،با اشاره به پوشش 98 درصدی تلویزیون، ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با سازمان صدا و سیما انجام شده است، از 15 شهریور برنامه آموزشی برای تمام پایه‌ها و همه دروس خواهیم داشت؛ امسال باید ایران سراسر تدریس شود؛ 110 هزار مدرسه داریم که بنا بر شرایط تعطیل شد اما همه خانه‌ها باید مدرسه شود.

وی افزود: محتوای تمام دروس را از پایه اول تا دوازدهم تولید کردیم و در اختیار دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها قرار می‌دهیم؛ ضمن اینکه ظرفیت‌های «شاد» را توسعه دادیم و روز پنج‌شنبه رونمایی از شاد جدید با قابلیت‌های متعدد و متمایز است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام کشورها بر آموزش حضوری اصرار دارند و همه از پلتفرم‌های آموزشی به چه به صورت برخط و چه غیربرخط استفاده می‌کنند و ما از همه این برنامه‌ها استفاده می‌کنیم. 

وی افزود: اگر تعداد دانش‌آموز متناسب با مساحت کلاس و تراکم باعث عدم رعایت پروتکل‌ها شود پس باید گروه‌ بندی شوند و ورود و خروج در کلاس مشخص می‌شود؛ دروس حضوری و دروس غیرحضوری با هماهنگی کارشناسان سازمان پژوهش مشخص شده است و امیدواریم با این اقدامات هیچ مشکلی وجود نداشته است.

 

* برنامه کلاس اولی با تأکید بر آموزش حضوری

وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی گفت: 35 درصد مدارس کمتر از 50 دانش‌آموز دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه روز فعالیت خود را آغاز کنند اما درباره فعالیت مابقی مدارس، متناسب با شرایط کرونا است؛ اصل بر آموزش حضوری است مگر اینکه رعایت پروتکل‌ها تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نباشد. 

وی با تأکید بر اینکه هرجا تعداد دانش‌آموزان بیش از حدی باشد که فاصله‌گذاری ممکن نباشد باید گروه‌بندی شوند، اظهار کرد: برای دانش‌آموزانی که به ابزار و اینترنت دسترسی ندارند، آموزش تلویزیونی که پوشش گسترده‌تری دارد ارائه می شود حتی اگر دسترسی به تلویزیون هم نداشته باشند با تولید بسته‌های یادگیری و ارتباط با معلم آموزش را دنبال خواهیم کرد. 

حاجی‌میرزایی افزود: درباره دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی باید بگویم که این پایه اهمیت ویژه‌ای دارد و حتی اگر محدودیت داشته باشیم، دانش‌آموزان باید دو نفر، دو نفر به مدرسه بیایند چرا که جریان آموزش اتکای بیشتر بر حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یکی از اعضای ستاد ملی کرونا در کمیته آموزشی و کمیته اجتماعی و امنیتی حضور فعالی در تصمیم‌گیری‌ها داریم، ادامه داد: هر تصمیمی که در ستاد ملی کرونا اتخاذ می‌شود، در آن حضور داشتیم و دیدگاه های خود را مطرح کرده‌ایم و آموزش و پرورش بر آنچه تصمیم گرفته شده، توافق داشته است.

 

* پیشنهاد یک‌سوم هزینه اینترنت برای «شاد»

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینترنت ارزان و رایگان به دانش‌آموزان جهت آموزش مجازی، گفت: ستاد ملی کرونا، کمیته‌ای را در این خصوص تعیین کرد که پیشنهاد کمیته، یک سوم هزینه اینترنت برای کسانی است که از شاد استفاده می‌کنند اما هنوز در این خصوص در ستاد کرونا تصمیم گیری نشده است اما قبل از شروع سال تحصیلی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا جایی که می شود هزینه اینترنت را برای استفاده از شبکه شاد کاهش دهیم و حتی رایگان کنیم، افزود: چارچوبی تعیین شده که مجموعه‌های دیگر به خصوص مدارس غیردولتی بتوانند از قالب‌های مکمل استفاده کنند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: بستر رسمی آموزش، شبکه «شاد» است اما اگر برای آموزش‌های تکمیلی بخواهند از پلتفرم‌هایی استفاده کنند، مقرراتش تدوین شده که ابلاغ خواهد شد یعنی بخش خصوصی می‌تواند همکاری کند.

وی درباره امنیت اینترنت نیز بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما همین موضوع بوده است که با اپراتورها صحبت شده و تلاش بر این است که سیمکارت دانش‌آموزی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که دسترسی به اینترنت ایمن دارد. 

 

* «دانش‌آموزان به غیر از مناطق قرمز» 15 شهریور به مدرسه می‌روند

حاجی‌میرزایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آغاز سال تحصیلی و اینکه خانواده‌ها هنوز تکلیف خود را درباره باز بودن مدارس نمی‌دانند، اظهار کرد: روز شنبه 15 شهریور، روز آغاز سال تحصیلی است و مدارس نیز به صورت حضوری دایر خواهند بود؛ تنها مدارس مناطقی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود که قرمز است، اجازه بازگشایی ندارند.

وی تأکید کرد: حتی اگر منطقه ای زرد باشد کلاس ها برگزار می شود ولی با تعداد محدودتر دانش‌آموزان در کلاس درس برگزار خواهد شد اما درباره حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس تا قبل از روز شنبه از سوی مدارس به خانواده ها اطلاع رسانی می شود.

 

* آخرین وضعیت تهیه تبلت دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تهیه تبلت ارزان یا رایگان برای دانش‌آموزان، گفت: ظرفیت تولیدات داخلی پایین است و واردات و تأمین منابع مالی مشکلاتی دارد؛ به همین دلیل تأمین آن در این زمان کوتاه، دشوار است. 

وی افزود: پیگیری‌هایی توسط وزارت صنعت و معدن در حال انجام است اما فرض را بر این گذاشته ایم برای آنها که تبلت ندارند آموزش را به طرق دیگری ارائه کنیم.

 

*  ساعت کار معلمان مشخص است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص اینکه «آیا آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با کمبود نیرو مواجه هست و حضور معلمان در مدارس به ویژه در شرایط زرد چگونه خواهد بود؟»، گفت: یک تعداد نیروی رسمی و پیمانی داریم و یک سری نیرو حق‌التدریس داریم که استخدام آموزش و پرورش نیستند. اگر نیروهای حق التدریس را درنظر بگیریم نیازمان برای سال آینده مرتفع شده است؛ الزام داریم از کسانی که از قبل سال ۹۱ به صورت حق‌التدریس با ماهمکاری می‌کنند، استفاده کنیم.

وی افزود: همه استان‌ها به تهران آمدند و توافق‌نامه‌ای با حوزه ستاد امضا شده است؛ اگر در شروع سال تحصیلی مشکلی پیش بیاید به سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

حاجی‌میرزایی درباره ساعات کار معلمان نیز ادامه داد: ساعت کار معلمان مشخص است و در چارچوب زمان‌بندی مشخص شده، عملیات آموزش را پیگیری می‌کنند؛ در دستورالعمل 40 صفحه‌ای که در اختیار همه معلمان قرار می‌گیرد، این موارد به طور کامل ذکر شده اتست.

وی تصریح کرد: شرایط موجود، رویه‌ها را دستخوش تغییر کرده است و باید به صورت جدی به میدان بیاییم و در کنار مدافعان سلامت باشیم و معلمان در عین اینکه سلامت دانش‌آموزان را مدنظر دارند با جدیت در میدان هستند که آموزش دانش‌آموزان با وقفه مواجه نشود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی ما بدون مشارکت فعال و مؤثر خانواده‌ها پیش نمی‌رود و نظارت و همکاری آنها بسیار مهم است؛ البته برای آموزش خانواده‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی در انجمن اولیا و مربیان انجام داده ایم و کانالی در شبکه «شاد» به همین منظور ایجاد شده است.

 

* درج شهریه مدارس غیردولتی در سایت آموزش و پرورش

حاجی‌میرزایی درباره شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سایت‌ آموزش و پرورش درج شده است و اگر مدرسه‌ای بالاتر از این میزان را درخواست می‌کند باید به مراجع نظارتی مناطق گزارش کنند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود،گفت: هیأت نظارت بر مدارس غیردولتی هر هفته تصمیمات جدیدی دارد و لغو مجوز و مجازات‌هایی را برای متخلفان تعیین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های فوق برنامه نیز افزود: سقف فعالیت‌های فوق‌ برنامه مشخص است و نباید فراتر از آن باشد و اگر خانواده‌ها نیز با آن میزان موافق نیستند نباید بپردازند و رعایت مقررات برای ما اولویت دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">