ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده‌های جدید در همایش ایران‌کانکت

| سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: تأکید ایران در همایش ایران کانکت 2016 باز شدن افق‌های تازه در ترافیک شرق به غرب است تا پس از رفع تحریم‌ها ترانزیت اینترنت از مسیر امن‌تر و کوتاه‌تر ایران با قیمت کمتر ترانزیت شود.

محمود واعظی در همایش ایران کانکت 2016 از پتانسیل ایران برای ترانزیت ترافیک دیتا سخن گفت و اظهار داشت: در ایران پنج برنامه برای سال‌های پیش رو در دستور کار داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تأمین خدمات با سرعت 20 مگ برای 80 درصد خانوارها، تأمین سرویس پهن‌باند برای 90 درصد روستاها و مناطق محروم، افزایش قابل ملاحظه سرمایه‌گذاری درباره نوآوری‌ها پژوهش‌ها، افزایش محتوای داخلی به 5 برابر و ارائه گسترده خدمات الکترونیکی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است.

وی گفت: در پنج سال آینده برای تحقق این اهداف 16 میلیارد یورو در حوزه آی سی تی سرمایه‌گذاری می‌شود که یک چهارم توسط دولت و سه چهارم توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد و برای رسیدن به این هدف از همکاری‌ و سرمایه‌گذاری های خارجی استقبال می‌کنیم.

واعظی گفت: تأکید ایران در این همایش باز شدن افق‌های تازه در ترانزیت ترافیک از شرق به غرب است. با استفاده از امکانات پیشرفته‌ای که در ایران فراهم شده مسیرهای کوتاه‌تر، کم هزینه‌تر برای ارائه خدمات ترانزیت ترافیک در ایران فراهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اکنون که تحریم‌های ناعادلانه اعمال شده به ایران لغو شده در این عرصه به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

 

چابهار منطقه آزاد ارتباطی می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: چابهار به عنوان منطقه آزاد اعلام می‌شود که با به صفر رسیدن هزینه لندینگ و اینترکانکشن یک گزینه برای ارتباطات در منطقه باشد.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی در همایش ایران کانکت 2016 اظهار داشت: بیش از یک سوم جمعیت جهان در آسیا زندگی می‌کنند که این موضوع پتانسیل بالقوه‌ای را برای تجارت ترانزیت ترافیک در منطقه برای ایران فراهم کرده است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ مسیر فیبر نوری که از شرق آسیا آغاز شده و با عبور از بابل‌المندب و کانال سوئز به غرب می‌رسد، دارای مسیر طولانی و هزینه بسیار است که در نتیجه کیفیت را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 

به گفته وی، هم‌اکنون برخی از کشورهای آسیایی برای ایجاد یک مسیر فیبر نوری برای ایجاد مسیر جایگزین تلاش کردند، همچنان که در امارات و عمان نیز مراکز IZP ایجاد شدند که به دلیل هزینه لندینگ و اینترکانکشن بسیار موفق نبود.

جهرمی با اشاره به موقعیت و امکانات مناسب ایران برای ارائه مسیر فیبر نوری و ترانزیت ترافیک، گفت: در همین رابطه، بندر چابهار به عنوان منطقه آزاد در نظر گرفته شده تا هزینه لندینگ و اینترکانکشن به صفر برسد و چابهار بتواند به عنوان یک گزینه برای ارتباطات در منطقه اعلام حضور کند. 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پروژه‌های ترانزیت ترافیک ایران گفت:‌ ایران از مسیر جنوب به شمال از طریق بوشهر، جاسک و آذربایجان ارتباطات برخی از کشورهای شمالی را تأمین می‌کند به طوری که با 600 گیگ ترانزیت بین‌المللی، 70 درصد ارتباطات عراق، 30 درصد ارتباطات افغانستان و 100درصد ارتباطات آذربایجان و نخجوان از مسیر ایران عبور می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">