ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی گردشگری، در نشستی کارشناسی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آخرین مسایل، مطالبات و راهکارهای فعالان اقتصاد دیجیتال در حوزه گردشگری، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این نشست که با حضور علی حکیم‌جوادی رییس سازمان، عباس رمدانی دبیر کل سازمان، منوچهر نذرمحمدی رییس کمیسیون بین‌الملل سازمان و آقایان فرامرز موسوی سعیدی از پیشکسوتان صنعت گردشگری و مدیر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گالیور، علی طالشی زواری مدیرعامل شرکت سامانه هوشمند اجاره اقامتگاه اتاقک و کوروش اخوان ملایری عضو هیات موسس شرکت گردشگری الکترونیکی مارکوپولو، به عنوان نمایندگان کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال در حوزه گردشگری برگزار شد، اهم چالش‌ها و مشکلات فعالان این عرصه به شرح ذیل احصا شد:


1_ مهاجرت مستمر نیروی کار
در حال حاضر شرکت‌های این حوزه با مساله آموزش، جذب و خروج مستمر نیروی انسانی کارآزموده در این حوزه مواجه هستند که در مدت کوتاهی یا جذب سایر شرکت‌های اکوسیستم شده، یا به صورت آزادکار مشغول به کار می‌شوند و یا مهاجرت کرده و یا به صورت دورکار با شرکت‌های خارجی به ادامه فعالیت می‌پردازند.


2_ چالش با سازمان امور مالیاتی
نحوه گردش مالی در پلتفرم‌های حوزه گردشگری اعم از فروش بلیط، اسکان و ... از دیگر موضوعات پرتکرار در این جلسه بود که مورد وثوق و تایید سازمان امور مالیاتی نیست و این مساله چالش‌های زیادی از نحوه محاسبات مالیاتی ایجاد کرده است که در این خصوص رایزنی با سازمان امور مالیاتی برای تبیین مدل کاری این پلتفرم‌ها و همچنین اختصاص کارشناسان مالیاتی آشنا به کار پلتفرم‌های اینترنتی مورد تاکید قرار گرفت.


3_ تعدد نهادهای نظارتی
مساله و چالش دیگر که از سوی مدیران حاضر در این جلسه مطرح شد به تعدد نهادهای نظارتی و طرح مسایل و مطالبات متعدد از سوی این نهادها مربوط بود که ایجاد بستر واحد برای طرح موضوعات و پیگیری از سوی سازمان نصر کشور مورد درخواست بود.


4چالش با سازمان تامین اجتماعی
موضوع طی کردن دوره آموزش و استفاده از نیروهای کارآموز برای جذب در پلتفرم‌ها از دیگر مشکلاتی بود که از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد تایید نبوده و همین امر نیز زمینه‌ساز چالش‌هایی برای فعالان این عرصه شده است. همچنین اختیارات نامحدود و گسترده سازمان تامین اجتماعی در انسداد حساب و جلوگیری از فعالیت شرکت‌ها، مانعی دیگر بر سر راه کسب‌وکارها در تصمیمات این سازمان است.


5_ انسداد ناگهانی درگاه بانکی پلتفرم‌ها
انسداد ناگهانی درگاه‌های بانکی و گاه طرح مسایل غیر مرتبط با زمینه مسوولیت و فعالیت پلتفرم‌های حوزه گردشگری از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود. از جمله این موارد وقوع کلاهبرداری با کارت‌های بانکی مفقود یا سرقت شده و درخواست عودت وجوه هزینه‌شده از طریق این کارت‌ها از پلتفرم‌ها یکی از مسایلی است که از سراسر کشور برای کسب‌وکارهای این عرصه به وجود می‌آید.


6_ کندی و قطع اینترنت
از دیگر چالش‌های پلتفرم‌های حوزه گردشگری قطع یا اختلال در اینترنت و برق بود که گاه با توجه به تغییرات ناگهانی نرخ ارز، هزینه‌های زیادی از جنبه مابه‌التفاوت زمان قطعی و اختلال‌ها برای فعالان این عرصه ایجاد می‌کند.


7_ نبود وحدت رویه میان دستگاه‌های متولی
حمایت‌های ناهماهنگ، مقرون‌به‌صرفه نبود برخی از تسهیلات اعطایی، تصمیمات ناگهانی و غیرمنطبق با زمینه فعالیت شرکت‌ها و نبود هماهنگی و وحدت رویه میان دستگاه‌های متعدد و متولی از دیگر مشکلات و چالش‌های مطروحه از سوی مدیران پلتفرم‌های گردشگری بود که در این جلسه مصادیق و نمونه‌های آن مطرح شد.


8_ فراهم نبودن زیرساخت‌های نظام بانکی
مشکل فراهم نبودن بسترهای لازم در نظام بانکی به منظور تسهیم درآمدهای حاصله از طریق پلتفرم‌های حوزه گردشگری و تقسیم درآمدهای واریزی از کاربران به سمت عرضه‌کنندگان خدمات و پلتفرم‌ها نیز از دیگر مسایل مطروحه در این جلسه بود.
در پایان جلسه علی حکیم‌جوادی رییس سازمان نصر با تاکید بر نقش و جایگاه مهم پلتفرم‌های حوزه گردشگری در تسهیل ارایه خدمات عمومی و اقتصاد کلان ملی گفت: با توجه به آغاز بکار دولت چهاردهم و وجود مسایل مشترک در دیگر پلتفرم‌های عرصه اقتصاد دیجیتال، ارتباطات و رایزنی با وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط و همچنین استفاده از ظرفیت‌های کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در وزارت ارتباطات در دست اجراست.
وی همچنین با بیان نقش محوله در برنامه هفتم توسعه به سازمان نصر و تاکید بر پیگیری مشکلات مذکور از طریق کمیسیون بین‌الملل سازمان، خواستار حضور ویژه پلتفرم‌های حوزه گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ نیز شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">