ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاربران ایرانی از اینترنت چه می خواهند

| يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۸۵، ۱۱:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

هم‌زمان با فراگیر شدن پدیده اینترنت در جهان، آمار و ارقام، حکایت خوشی از جهان سوم و شیوه‌های استفاده از شبکه اینترنت ندارد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، بنا بر آمارهای موجود سرانه استفاده از اینترنت، ایران در خاورمیانه، رتبه دوم را از آخر جدول دارد و عربستان پس از ایران؛ یعنی در آخر جدول است. از طرفی با در نظر داشتن این‌که سرعت دانلود در ایران به سختی از مرز 8 کیلوبایت در ثانیه می‌گذرد و نیز با توجه به سیاست‌های فرهنگی که در قلمرو اینترنت با فیلتر کردن بسیاری از سایت‌های غیراخلاقی نمود پیدا کرده است، پژوهش‌هایی که درباره موارد استفاده از اینترنت ایرانیان و به طور کلی مسلمانان صورت گرفته، بسیار شرم‌آور است.
بنا بر این گزارش، از چندی بیش جستجوگر Google نسخه آزمایشی Google trends را روی شبکه قرار داده که با آن، می‌توان دریافت کدام کلمه در کدام نقطه دنیا در کدام بازده زمانی و چند بار جستجو شده است.
برای مثال؛ وقتی کلمه «Sex» برای سنجش میزان مراجعان به این واژه، سرچ می‌شود، نتیجه، بسیار حیرت‌آور و ناراحت کننده است: نام کشورهای پاکستان، مصر، ویتنام، ایران، هند، مراکش، عربستان، ترکیه، فیلیپین و لهستان به ترتیب نمایش داده می‌شود. ایران در این رتبه‌بندی کشور چهارم شده است و جالب آن‌که شش کشور از این ده کشور مسلمان هستند و هنگامی که کلمات دیگر که بر قلم جاری کردن آنها موجب شرم است، امتحان می‌شود، می‌بینیم که ایران در کمال غرور و روسفیدی در مقام نخست است و پس از آن،‌ کشورهای مسلمان نسبت به دیگر کشورها که به نوعی مهد پورنو هستند، طلایه‌دار این مسابقه‌ هستند.
گفتنی است، کشورهای مسلمان و از جمله ایران، بسیار دیرتر از کشورهای بلوک شرق و غرب به اینترنت دست پیدا کرده‌اند و چنین لجام‌گسیختگی فرهنگی بزرگی که در کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد، هیچ تفسیر و توجیهی نخواهد داشت، جز مقدمات پدید آمدن آندلسی دیگر.

  • ۸۵/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">