ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کدرهگیری معاملات مسکن فعال است

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور پیرامون اجباری شدن کد رهگیری معاملات گفت: سامانه کد رهگیری فعال است؛ البته چند شهرستان هستند که اشتبا‌ها تصور می‌کردند دیوان عدالت اداری پشتیبان سامانه است که این شبهه هم برطرف شد.

وی ضمن تشکر از دادستانی به دلیل جلوگیری از نمایش قیمت‌ها در سایت‌ها و نرم افزار‌های اینترنتی، اظهار داشت: این کار باعث می‌شد که طرف در منزلش نشسته بود و در یک سایت اینترنتی قیمت مسکن را متری ۱۸ میلیون تومان درج می‌کرد، ولی همسایه او ۱۶ میلیون تومان می‌گذاشت که همین باعث اختلاف قیمت سلیقه‌ای و اشتباه می‌شد؛ پس با جهش قیمت به صورت قمار روبرو بودیم.

به گزارش بازارنیوز رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیرامون این موضوع که اگر صاحب خانه‌ای میزان افزایش اجاره بها را قبول نداشت چه می‌شود، توضیح داد: ستاد ملی مقابله با کرونا که واقعا قوی است و تصمیمات محکم می‌گیرد، می‌گوید اگر مالکی افزایش قیمت اجاره ۲۵ درصد را قبول نکرد  و رفت شکایت کرد، قوه قضائیه شکایت او را قبول نمی‌کند.

خسروی ادامه داد: ما هر قراردادی ببندیم که کد رهگیری صادر شده باشد یک لینک برای وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی ارسال می‌شود. مالکیت در اسلام و قانون محترم است، اما نباید به حقوق عامه لطمه بزند و از آن طرف تعادل عرضه و تقاضا است که ممکن است قیمت‌ها را بالا ببرد. اگر قیمت‌ها بالا برود ما به رکود می‌رسیم و کسادی شدید در بازار املاک خواهیم داشت.

وی افزود:  زمین‌های ۹۹ ساله‌ای که قرار است در آنها برای مستاجر‌ان مسکن بسازند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده و البته وزیر راه برای بورس هم برنامه ریزی‌هایی دارند که خودشان اعلام می‌کنند.

  • ۹۹/۰۵/۲۹

کد رهگیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">