ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتقال کسب وکارهای دیجیتال و تراکنش های مالی به شبکه های اجتماعی داخلی در سال 1397 خبر داد.

علی اکبر شیرکوند در گفت وگو با ایرنا به نشست اخیر خود با مدیران شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی برای بررسی مسائل و مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: مقرر شد با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسری خدمات در اختیار این شبکه ها قرار گیرد و در ازای آن نیز خدماتی از سوی آنها ارائه شود.
وی به موضوع طرح شامد(ثبت شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در فراخوان منتشر شده استقبال خوبی توسط کانال های مختلف اعم از داخلی و خارجی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم که بیشتر کانالهای بالای پنج هزار کاربر شامد دار شده اند.
شیرکوند با بیان اینکه باید پیام رسان های داخلی از وضعیت فقط انتشار دهنده و استفاده از مطالب و موضوعات دیگران خارج شوند، اظهار داشت: پیام رسان های داخلی باید بتدریج با تولید محتوای بهتر، به سمت تخصصی شدن بروند نه اینکه همواره در رقابت و مقابله با دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی باشند.
وی به ارائه برخی سرویس ها و خدمات مالی توسط پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، در سال جدید تمامی سرویس های با تراکنش مالی و کسب و کارهای دیجیتال باید به شبکه های داخلی واگذار شده و هرگونه خدمات مشابه توسط پیام رسان های داخلی ارائه شود.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به عنوان مثال تمامی سرویس های دولت الکترونیک در تمامی زمینه ها به ویژه کسب وکار و خدمات مالی از سال آینده به شبکه های داخلی واگذار خواهد شد.
به گفته شیرکوند، درصدد هستیم با واگذاری این خدمات به شبکه های داخلی، محدودیت و ممانعت برای فعالیت شبکه های خارجی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: براین باوریم که با حمایت های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و فرهنگسازی مناسب، علاوه بر ساماندهی این شبکه ها، امنیت کافی، محفوظ ماندن اطلاعات مردم، تبلیغات سالم و درست را در شبکه های داخلی ایجاد کنیم تا موجب اعتماد سازی مخاطبان شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">