ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کلاهی که اوبر روی سر مدیران شهر پاریس گذاشت

| يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که اوبر درباره رفتار نامناسب با زنان در محیط کار، تحت فشار رسانه ها و افکار عمومی قرار دارد؛ یک افشاگری تازه باز هم این سرویس تاکسی اینترنتی را با چالش مواجه کرده است.
فناوران- گزارش ها حاکی است که اوبر سالها از ابزاری به نام توپ خاکستری (Greyball) برای فریب دادن مقامات شهری استفاده کرده است. این ابزار به ویژه در شهرهایی که اوبر در آنها با چالش ها و مشکلات قانونی رو به روست، با شناسایی مقامات شهری، آنها را فریب داده و خدماتی به آنان ارایه نداده است.
این گزارش را نیویورک تایمز با استفاده از مستنداتی که کارکنان پیشین و کنونی اوبر در اختیارش قرار داده اند، منتشر کرده است. 
بنا بر این گزارش، گری بال ابزاری است که با استفاده از داده های استخراج شده از اپلیکیشن اوبر کار می کند و از آن برای فریب مقامات شهرهایی مثل بوستون، پاریس و لاس وگاس استفاده شده است؛ شهرهایی که فعالیت اوبر در آنها ممنوع است یا مقامات شهری با این خدمات مخالفند. به این ترتیب اگر این مقامات می خواستند از خدمات اوبر استفاده کنند، اوبر با شناسایی آنها، خدماتی نمی داد و به این ترتیب جلوی دستیابی آنان به مدارک مثبته فعالیت غیرقانونی اوبر در شهرشان را می گرفت.
اوبر در بیانیه ای که صادر کرده، وجود چنین ابزاری را تکذیب نکرده، اما گفته است که این ابزار برای حفاظت از رانندگان دربرابر افراد خطرناک استفاده می شود. اوبر همچنین اعلام کرده که این برنامه درخواست های سفر کاربرانی را در می کند که قوانین و مقررات این شرکت را رعایت نکنند. به گفته اوبر این کاربران شامل افراد مجرم و خطرناک،  رقبایی که به دنبال تخریب وجهه اوبر هستند، یا رقبایی که با مقامات تبانی کرده اند، می شود.
گزارش ها حاکی است که اوبر استفاده از Greyball را از اوایل سال 2014 و به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگ تر به نام VTOS (مخفف Violation of Terms Of Services) آغاز کرده است. این برنامه به اوبر امکان می دهد که به دنبال استفاده نامناسب از این سرویس تاکسی اینترنتی هستند، شناسایی کند. VTOS و Greyball از تکنیک هایی مثل بررسی اطلاعات کارت اعتباری کاربر استفاده می کنند.

  • ۹۵/۱۲/۱۵

اوبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">