ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمپین علیه گرانترین قبض تلفن درجهان

| سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

پس از راه اندازی کمپین « تلفنت را خاموش کن» درلبنان توسط فعالان حوزه ارتباطات جمعی که با هدف فشار بر دولت لبنان برای پایین آوردن هزینه های تماس تلفنی انجام گرفت، لبنانی ها استقبال چشمگیری از این کمپین کردند.

به گزارش ایرنا، از لبنان به عنوان گرانترین کشور دنیا در زمینه هزینه های تماس تلفنی یاد می شود.
این کمپین توسط جنبش «مبارزه پاک» در فیسبوک و توئیتر راه اندازی و از مردم لبنان خواسته شد دو شرکت «آلفا» و «تاچ» را که کار سرویس دهی به لبنانی ها در زمینه ارتباطات تلفنی و اینترنتی را برعهده دارند، تحریم و تلفن های همراه خود را خاموش کنند.
راه اندازان این کمپین هدف از این اقدام را وارد کردن خسارت مادی به این دو شرکت و وارد کردن فشار به دولت لبنان برای لغو هزینه اجباری شارژ ماهیانه خطوط تلفن همراه و پایین آوردن هزینه های تماس ها اعلام کرده اند.
راه اندازان این کمپین از مشترکان دو شرکت لبنانی خواسته بودند تا خطوط تلفن همراه خود را از ساعت 7 صبح تا 8 شب یکشنبه در حالت خاموش (Flight Mode) نگه دارند و با بستگان و دوستان خود از طریق برنامه های دیگر، ارتباط تلفنی برقرار کنند.
این کمپین تنها چند روز بعد از رای اعتماد پارلمان لبنان به دولت جدید این کشور برگزار شد اما دعوت کنندگان به آن تاکید می کنند که این اقدام آنها سیاسی نیست بلکه یک مطالبه عمومی مردم به شمار می آید.
راه اندازان این کمپین سوال کرده اند که چرا خطوط تلفن همراه در لبنان مانند کشورهای دیگر مادام العمر و یا حداقل دارای اعتبار یک ساله نیست و نیاز به شارژ (زمانی) ماهیانه دارد.
فعالان ارتباطات جمعی با بیان اینکه شبکه های ارتباطی در لبنان جزو بدترین و گرانترین شبکه های دنیا هستند، هشدار داده اند که اگر دولت لبنان اقدام لازمی انجام ندهد، این کمپین در گام بعدی خواستار تحریم دو شرکت آلفا و تاچ در یک روز کاری می شود تا خسارت مادی بیشتری به آنها وارد شود.
« شربل نحاس» وزیر سابق ارتباطات لبنان می گوید: تعیین قیمت های تماس تلفنی و هزینه های خط تلنن و اینترنت در اختیار دو شرکت آلفا و تاچ نیست بلکه وزارت ارتباطات همه آنها را تعیین می کند.
وی می افزاید:این دو شرکت اداره دو شبکه دولتی را بر عهده دارند و وزارت ارتباطات مسئول است زیرا درآمدها و سود این بخش که روزانه حدود 3 تا 4 میلیون دلار است و سالانه به مبلغی حدود یک و نیم میلیارد دلار بالغ می شود همگی به جیب وزارت ارتباطات سرازیر می شود.
نحاس خاطرنشان می کند: دو شرکت یاد شده بابت مدیریت بخش ارتباطات از دولت مزد دریافت می کنند و این دستمزد اگرچه بسیار هنگفت است اما سودهای ناشی از این بخش نه به جیب شخصی آنها بلکه به خزانه دولت وارد می شود.
در همین حال « جمال جراح» وزیر ارتباطات جدید لبنان با بیان اینکه مطالبه جوانان در تمدید مدت اعتبار سیم کارت های پیش خرید شده (اعتباری) را درک می کند، گفت: این قبیل مطالبات به بخش های مربوطه ویژه در دو شرکت ارجاع داده شده تا گزارش مفصلی درباره آن تهیه و ارائه کنند.
این نخستین کمپین اعتراضی در لبنان نیست بلکه لبنان بین سال های 2004 تا 2007 هم بارها مشابه برگزاری چنین کمپینی با هدف کاهش قیمت ها بوده است و حتی برای وادار کردن دولت لبنان به کاهش قیمت ها بارها به دستگاه قضائی لبنان شکایت شده است.

  • ۹۵/۱۰/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">