ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کنترل وب‌گردی آمریکایی‌ها قانونی می‌شود

| يكشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

سنای امریکا طرحی را به رای گیری می گذارد که در صورت تصویب، شرکتهای اینترنتی را مجاز می کند سابقه استفاده از مرورگرهای اینترنت توسط کاربران را بدون اجازه آنها در اختیار سایر نهادها قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، انتشار این خبر موجی از واکنش ها را در داخل آمریکا به همراه داشته و دهها گروه مدافع حریم شخصی و سازمان غیرانتفاعی به شدت نسبت به تبعات تصویب چنین طرحی برای حفظ امنیت کاربران هشدار داده اند.

تا پیش از این شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در امریکا مانند کامکست، وریزون، ای تی اند تی و ... برای به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران اینترنت مانند تاریخچه استفاده آنها از مرورگرهای اینترنتی ملزم به کسب اجازه از کاربران بوده اند. اما این شرکت ها تمایل زیادی دارند این اطلاعات را به شرکت های ثالث و به خصوص موسسات تبلیغاتی بفروشند و از این طریق درامد کسب کنند.

با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید امریکا که اعتقاد چندانی به حفظ حریم شخصی کاربران ندارد و از تداوم جاسوسی های سایبری افسارگسیخته سیا و آژآنس امنیت ملی این کشور حمایت می کند، حریم شخصی میلیون ها شهروند این کشور در زمان استفاده از فضای مجازی به شدت به خطر افتاده و دولت هم با حمایت از خرید و فروش داده های خصوصی کاربران نشان داده که کسب سود تجاری بیش از هرچیزی برای آن اهمیت دارد.

در حالی که تعدادی از سناتورهای امریکایی حامی این طرح هستند، تعدادی دیگر نیز با اجرای آن مخالفت کرده و می گویند این کار حمله ای مستقیم به حقوق مصرف کنندگان، حریم شخصی آنان و مداخله ای غیرقانونی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت های گوناگون است. آنان بیم دارند که تصویب این طرح راه را برای مداخله های غیرقانونی بیشتر و سرقت اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت در آمریکا هموار کند.

  • ۹۶/۰۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">