ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گران فروشی به سبک ایرانسل

| سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۸:۴۰ ب.ظ | ۳ نظر

ITanalyze.ir - یکی از کاربران ایرانسل به نکته جالبی در مورد نحوه محاسبه هزینه مکالمه با استفاده از سیم کارت های ایرانسل اشاره کرده است.

این کاربر گفته شما به هر نوع تبلیغات غیر واقعی از سوی شرکت ایرانسل اشاره کردید اما به این نکته مهم متاسفانه اشاره نشد و بنظر بنده جای بحث بسیار دارد.

اپراتورهای ارتباطات سیار و تالیا نحوه محاسبه تعرفه خود را بر اساس زمان مکالمه شده شکل می‌دهند، مثلا اگر زمان مکالمه20 ثانیه باشد هزینه همان20 ثانیه را محاسبه میکنند و اگر 40 ثانیه باشد هزینه همان40 ثانیه و .... ولی متاسفانه ایرانسل مکالمات زیر 1 دقیقه را 1 دقیقه را به صورت دقیقه کامل محاسبه می‌کند.

اما آیا کسی که به طور مثال 1 دقیقه و 20 ثانیه مکالمه می‌کند این عدالت است که باید هزینه 2 دقیقه کامل یعنی 100 تومان رابپردازد که معادل 75 تومان خواهد شد. چرا؟ آیا واقعا این مطلب مهم جای بحث و نقد ندارد؟

اگرچه در سایت ایرانسل نیز به این موضوع رسماً اشاره شده است در این سایت آمده "هزینه تماس از لحظه برقراری، بر اساس دوره های یک دقیقه ای محاسبه می گردد. بدین صورت که حتی اگر بخشی از یک دقیقه را مصرف نموده باشید، آن دقیقه، کامل محاسبه می گردد."

به هر حال این هم نکته‌ای دیگر جهت اطلاع مشترکان ایرانسل که به این ترتیب با نحوه محاسبه هزینه مکالمات خود آشنایی بیشتری داشته باشند.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۳)

منبع : تالیانیوز . می دونم یآدت رفته
حالا شما مطمئنید که ارتباطات سیار واقعا ثانیه ای حساب می کند؟ ارتباطات سیار هیچوقت اعلام نکرده صدور صورتحساب آن چگونه است. تازه امسال قرارداد می خواهند ببندند که برایشان سیستم تهیه کنند. خدا می داند تا حالا چه طور هزینه ها را حساب می کرده اند. می توانید آن را بررسی کنید. شما می دانید چرا ارتباطات سیار بابت بسیاری از خدماتش پول می گیرد (یک نمونه اش نمایش شماره تماس گیرنده، نمونه بعدی آن هزینه جابجایی) ولی لیرانسل نمی گیرد؟ به هر حال انتخاب با شما است.
ایرانسل چه تبلیغی کرده که غیر واقعی بوده؟ فقط گفته 150000 تومان بدهید و در 15 دقیقه ثبت نام کنید و کمتر از 72 ساعت تحویل بگیرید و بعد با دوستان خود تماس بگیرید. چه چیز این تبلیغات غیر واقعی بوده؟ اتفاقا صداقت داشته اند که نحوه محا سبه تعرفه را اعلام کرده اند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">