ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور با انتشار تصویری از ریزش شدید مخاطب 20 هزار کانال پُرکاربر تلگرام خبر داد.

به گزارش فارس عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور تصویر زیر را در کانال خود در شبکه اجتماعی سروش منتشر کرد.

در این تصویر که توسط پویشگر عدالت دادستانی کل کشور استخراج شده است مشاهده می‌‌شود میزان بازدید 20 هزار کانال تلگرامی پرکاربر قبل و بعد از فیلتر تلگرام به نحو محسوسی کاهش داشته است.

این کانال‌ها نسبت به 3 ماه قبل حدود 47.4 درصد کاهش بازدید داشته‌اند.

موج سوم مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی آغاز می‌شود + نمودار
معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور از کاهش بازدید ۲۰ هزار کانال پربازدید تلگرامی خبر داد و از آغاز موج سوم مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی گفت.

عبدالصمد خرم‌آبادی با انتشار مطلبی به شرح زیر در کانال سروش خود از کاهش بازدید کانالهای پر بازدید تلگرام خبر داد که مشروح آن در زیر آمده است:

«بر اساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه  نظارتی دادستانی کل کشور؛ ‌(سامانه پویشگر عدالت) حجم فعالیت کاربران ایرانی در 20 هزار کانال پر بازدید تلگرام باز هم کاهش یافته و میزان کاهش فعالیت در تلگرام از 45 درصد به 47.5 درصد رسیده است.

میانگین بازدید از ‌‌‌‌20 هزار کانال پر بازدید تلگرام در سه ماه قبل از فیلتر تعداد 2,319,862,155 بازدید بوده و در یک ماه اخیر به میانگین 1,220,997,611.68 بازدید کاهش یافته است.

این کاهش فعالیت در تلگرام به آن جهت است که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت خود رابه پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کرده‌اند.

هر مقدار از حجم فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی  کاسته و به فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی افزوده شود به همان نسبت شبکه ملی اطلاعات تقویت می‌شود و از اشراف اطلاعاتی بیگانگان بر کشور کاسته خواهد شد.

اگر بر اساس اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی   تا 15 شهریور خدمات‌دهی "هاتگرام" و "تلگرام طلایی" به پیام‌رسان خارجی تلگرام   قطع شود؛ موج سوم مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی شروع می‌شود و قدم بزرگ دیگری بسوی استقلال فضای مجازی کشور برداشته خواهد شد.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">