ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گسترش بازی‌های اینترنتی میان کاسبان بازار!

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

اوضاع کسب و کار در بین بازاریان اعم از خرده و عمده فروشان بسیار راکد و کم رونق است. این موضوع را می توان با حضور در پاساژها و سراهای تجاری در بازار سنتی و دیگر مراکز خرید مشاهده کرد.
مغازه دارانی که طبق روال و سنت دیرینه صبح زود کرکره را بالا می دادند و آب و جارو می کردند تا از ساعات اولیه روز پاسخگوی مشتریان باشند، امروز در رخوتی بی مثال اغلب روی چهارپایه ها و صندلی های بیرون مغازه نشسته اند و گوشی موبایل خود به صورت دسته جمعی بازی آنلاین انجام می دهند! . این کسادی بازار به قدری است که اگر به پاساژ پارچه فروشان مولوی سری بزنید می بینید که اغلب جوانان کاسب کار درحال بازی دسته جمعی "مافیا" هستند!
آنها که مغازه اجاره ای دارند نگران از عدم کاسبی و تأمین هزینه ها هستند و آنها که صاحب مغازه هستند معتقدند هرچه مشتری کمتری داشته باشند سود بیشتری می کنند چون فردا قیمت ها نسبت به امروز گران تر خواهد شد!.
این کسادی توام با افزایش قیمت ها نشانه خوبی برای جامعه و کشور نیست. کاهش قدرت خرید و درآمد مردم در برابر تورم کالاها و خدمات به قدری شدید و جدی است که این کسادی بازار مواد خوراکی و میوه نیز رسیده است. این کسادی اقتصادی همچون زنجیر اقشار مختلف را به هم متصل کرده است و هر روز بخشی از جامعه را به زیر می کشد. اگر فکری برای تعادل و ثبات اقتصاد کشور نشود، ادامه این وضعیت آینده ای مبهم و تبعاتی سنگین برای همگان خواهد داشت. (منبع:آفرینش)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">