ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی ها نشان می دهد یک سوم همه پیام هایی که در توییتر در حمایت از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارسال می شود توسط ربات ها طراحی شده اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از نکست وب، تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می دهد علت پیروز به نظر رسیدن ترامپ پس از برگزاری مناظره اش با کلینتون در 26 سپتامبر در فضای مجازی فعالیت گسترده بات ها یا ربات های پیام نویس در توییتر بوده است.

ربات های یاد شده در مجموع نزدیک به یک سوم یا 32.7 درصد از کل توییت هایی را که در حمایت از ترامپ در توییتر ارسال شده بود طراحی و منتشر نموده بودند و ارسال این پیام ها تا چهار روز ادامه یافت. تعداد پیام های ارسالی این ربات ها در مجموع 576178 مورد برآورد می شود.

البته هیلاری کلینتون هم از بات برای ارسال پیام در توییتر استفاده می کند، اما تعداد کل پیام های ارسالی در حمایت از وی در توییتر 136639 مورد بوده است. بنابراین در مقام مقایسه ترامپ دست به خلافکاری های بیشتری برای ایجاد جوی مثبت در دفاع از خود در فضای مجازی زده است.  

البته شناسایی این بات ها کار آسانی نبوده و بررسی ها ثابت کرده آنها عمدتا انبوهی از هشتگ ها را در حمایت از یک کاندیدای خاص ارسال کرده اند. استفاده از انبوه هشتگ ها معمولا نشانه ای از مدیریت حساب های توییتری توسط بات ها و نه انسان ها تلقی می شود.

  • ۹۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">