ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک پیشنهاد برای قیمت اینترنت

| يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - سرانجام روز موعود فرا رسید و طبق اعلام قبلی قرار است از امروز یعنی دهم آذرماه نرخ جدید اینترنت حجمی ثابت مبتنی بر مصرف عادلانه اعمال شود.

هرچند هفته گذشته یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت تعرفه خود را اعلام کرد و طبق معمول برخی سایت‌های کم‌اطلاع و یا سایت‌ها و خبرگزاری‌های وابسته سعی کردند این تعرفه‌های جدید را در بوق و کرنا کرده و مدعی شوند که قیمت‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. اما حداقل در تعرفه اولیه ارایه شده توسط شرکت مذکور آنچه که نامعلوم است و در رسانه‌ها هم به آن پرداخته نشد، تفکیک نشدن سهم اینترنت از اینترانت بود. کاربران یک سرویس چطور می‌توانند قیمت‌های جدید را با قیمت‌های سابق در کفه ترازو قرار دهند آن هم وقتی که در سرویس قبلی ترافیک داخلی و خارجی با هم ارایه می‌شدند؟ اما حالا داستان فرق می‌کند و ترافیک داخلی از خارجی تفکیک‌شده خواهد بود و چند سایت منتخب داخلی که ترافیک آنها در داخل کشور مبادله می‌شود با قیمت کمتر از اینترنت بین‌الملل ارایه خواهد شد. اساسا کاربران (از شمال تا جنوب کشور) از کجا باید بدانند که سایت‌های مشمول ترافیک داخلی کدامند و آیا مصرف اینترنت آنها روی سایت‌های داخلی بیشتر بوده یا سایت‌های خارجی؟

امروز دهم آذر ماه است و هرچند برآیند نظرات کارشناسان و کاربران در فضای مجازی و رسانه‌های مستقل به شکل مطلق راجع به این طرح تاکنون منفی بوده است اما باز هم صبر پیشه می‌کنیم تا تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت نرخ‌‌های جدید اینترنت حجمی خود را ارایه دهند تا با ایجاد بازار رقابتی که وزیر ارتباطات وعده داده بود بتوان راحت‌تر درباره رضایت یا نارضایتی کاربران قضاوت کرد.

این در حالیست که گفته می‌شود در این میان برخی کاربران و اپراتورهای اینترنت در حال تمدید قراردادهای سابق هستند!

چندی پیش هنگام مرور کردن نظرات اعتراضی کاربران کامنتی دیدم که جای تامل داشت. یکی از کاربران گفته بود از طرفی وزارت ارتباطات اصرار دارد که بگوید اینترنت در مدل جدید ارزانتر شده است. مردم اما نظر دیگری دارند و این تعرفه‌ها را به صرفه خود نمی‌بینند. لذا پیشنهاد می‌شود در کنار مدل و تعرفه‌های جدید، تعرفه‌های سابق را هم حفظ کنید تا مشترکان خودشان تصمیم بگیرند از کدام سرویس استفاده کنند.

پیشنهاد قابل توجهی است! اگر مسوولان به واقع به دنبال منافع مردم هستند، آیا حاضرند حق انتخاب را به مردم بدهند و ببینند که آنها برای استفاده از اینترنت ترجیح می‌دهند از تعرفه‌های جدید استفاده کنند یا راضی هستند به همان تعرفه‌های پیشین؟ (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">