ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

100 میلیون دقیقه قاچاق ارتباطات در ماه

| سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

هر دقیقه تاخیر در صدور مجوز VOIP - حتی به صورت موقت - به کشور زیان می‌رساند؛ به گونه‌ای که ایران در ماه با حدود 100 میلیون دقیقه ورودی ترافیک ارتباطات قاچاق مواجه است.

محمودرضا خادمی، عضو هیات‌مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، خاطرنشان کرد: اگر این حرکت به صورت قانونی صورت گیرد و مجوز VOIP هر چند موقت و آزمایشی ارایه شود، ِبازار قانونی جدید ایجاد شده و برای دولت نیز سودمند خواهد بود.

خادمی، با یادآوری اظهارات یکی از معاونان سازمان تنظیم مقررات مبنی بر قابل بررسی، تکمیل و تجدید نظر بودن هر مصوبه‌ای در هر مقطعی، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌یی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتظار دارد به پیشنهادات صنف در زمینه‌ی آیین‌نامه‌ی جدید رسیدگی نموده و مورد بررسی قرار دهد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران، مجموعه‌ای از تقاضاهای تجدید نظر در صدور مجوز آیین‌نامه‌ی تصویبی ‌ICPها و ISPها به سازمان تنظیم مقررات ارایه داده تا پیش از طرح و تصویب این آیین‌نامه‌ی اجرایی، با صنف یک نشست نظرخواهی و مشورت برگزار شود.

محمودرضا خادمی، عضو هیات‌مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، وی، مجری نهایی آیین‌نامه‌های تصویبی را صنف رایانه دانست و مجددا خواستار نظرخواهی از صنف در همه‌ی مراحل تصویب آیین‌نامه‌های مربوطه شد.

عضو هیات‌مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران، خاطرنشان کرد: این سازمان، نظرات و پیشنهاداتی را نسبت به آیین‌نامه‌‌ی جدید نزدیک به دو ماه پیش به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرد، ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه از سویی برخی از بندهای آیین‌نامه اجرایی مغایر با سیاست‌های کلی نظام و اصل خصوصی‌سازی است و از سوی دیگردر زمینه اجرایی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در خصوص ادامه وضعیت ISP‌ها با شرایط فعلی گفت: برخی مشکلات قابل حل در این زمینه باید برطرف شود، ولی نهایتا ما مطیع قانون هستیم. البته مقررات مربوطه باید نفع مردم را در نظر بگیرد.

عضو هیات‌مدیره نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران، در پایان خواسته‌ها و دغدغه‌های این صنف را مطابق با منافع ملی و هم‌نظر با حاکمیت دانست.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">