ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۱۴۰ مدرسه همدان اینترنت ندارد

| چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: ۱۴۰ مدرسه این استان که تمامی آنها در مناطق زیر ۲۰ خانوار قرار دارند به اینترنت لازم برای استفاده از نرم افزار شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) دسترسی ندارند که این رقم حدود پنج درصد دانش آموزان همدانی را شامل می شود.
محمد پورداوود روز چهارشنبه در جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد فرهنگیان، ۹۰ درصد مدارس و ۶۵ درصد دانش آموزان این استان از شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اما آموزش تعطیل نیست و حتی برخی معلمان نظیر یک زوج کبودراهنگی با نصب تخته وایت بُرد بر روی خودرو، اقدام به حضور در مناطق و آموزش دانش آموزان می کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) به این قبیل آموزش ها سامان داد و همدان در این زمینه طبق ارزیابی وزارت آموزش و پرورش جزو سه استان ممتاز و برتر کشور قرار گرفت.
پورداوود افزود: آموزش و پرورش همدان با همکاری صدا و سیما، نخستین استانی است که برنامه معلمان آموزشی و پروش را در صدا و سیمای مرکز استان پخش می کند و حتی برنامه های آموزشی این اداره کل از پیش دبستانی تا دبیرستان علاوه بر شبکه استانی در شبکه چهار و آموزش نیز پخش می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می رفت برخی دانش آموزان دسترسی به شبکه های تلویزیونی نداشته باشند برنامه رادیویی نیز برای آموزش پیش بینی و همچنین لوح فشرده (سی.دی) آنها نیز به مناطق محروم ارسال شد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: دانش آموزان ساکن در مناطق محروم و کم برخودار این استان شناسایی شدند که امید می رود با کمک مالی استانداری بتوان تجهیزات مورد نیاز برای استفاده این طیف از آموزش های مجازی را تامین کرد.
پورداوود با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد تا اتخاذ تصمیم جدید توسط ستاد ملی کرونا ادامه دارد تاکید کرد: اجازه نمی دهیم دانش آموزی به علت محرومیت و نداشتن امکانات از چرخه آموزش خارج شود.
وی اختصاص برخی مدارس برای تولید تجهیزات پزشکی، تقویت برنامه شاد، اختصاص اعتبار برای دانش آموزان بی بضاعت، اهتمام ویژه برای آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه، برگزاری دوره آموزشی برای معلمان در زمینه کرونا به صورت مجازی را از جمله اقدام های صورت گرفته پس از شیوع کرونا برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه گفت: با وجود تعطیلی مدارس اجازه تعطیلی آموزش داده نشد و آموزش را به خانه مردم منتقل کردیم و طرح هر خانه یک مدرسه و کلاس درس با بهره گیری از فضای مجازی اجرا شد.
یاسر نانکلی افزود: معلمان در منزل دانش آموزان با نیازهای ویژه حضور یافتند یا با وجود تعطیلی مدارس، معلمان مدارسی با پنج دانش آموز به صورت خودجوش و با رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش را در مدرسه ادامه دادند.
وی ادامه داد: شماری از همکاران برای نصب نرم افزار شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) به خانه افرادی که سواد و توان نصب این نرم افزار را نداشتند مراجعه کرده و اقدام های لازم برای بهره مندی دانش آموز از آموزش های مجازی را فراهم کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به وضعیت حاکم در کشور و استان و بحران ناشی از کرونا، برگزاری مراسم روز معلم تحت شعاع قرار گرفت و امکان اجرای برنامه های جمعی و قدردانی حضوری از معلمان سلب شد.
نانکلی افزود: با این وجود با تشکیل ستاد ویژه برای روز معلم، برنامه هایی به منظور تکریم فرهنگیان پیش بینی شد که در گام نخست سه تن از معلمان فعال در ناحیه ۲ همدان، ملایر و یک معلم در بخش سردرود رزن بر اساس شاخص هایی پیش بینی شده به عنوان معلمان نمونه کشوری معرفی شدند.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته معلم از روز جمعه آغاز شده و برای هر روز عنوانی انتخاب شده است اضافه کرد: نواختن زنگ سپاس، انعکاس پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب، دیدار ویدیو کنفرانسی مسوولان و معلمان استان با رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی و ارتباط و گفت و گوی مسوولان آموزش و پرورش همدان و نمایندگان معلمان با وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس از جمله برنامه های این هفته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، شهدای فرهنگی، جانبازان و ایثارگران به صورت مجازی، تکریم معلمانی که در زمان شیوع کرونا در فضای مجازی فعالیت قابل ملاحظه ای در زمینه آموزش داشتند و تکریم نیروهای خدماتی فعال و وظیفه شناس دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان «معلم یار» برای نخستین بار در سطح کشور صورت می گیرد.
نانکلی هماهنگی برای استفاده از ظرفیت رسانه ملی با هدف مصاحبه با معلمان برجسته و تکریم مقام معلم، استفاده از بیلبوردهای دستگاه ها برای تکریم مقام معلم، نصب بنر سپاس از معلمان توسط دستگاه ها، تماس مدیران اجرایی با معلمان پیشکسوت خود یا معلم فرزندان و اختصاص حجم معینی اینترنت رایگان به معلم و دانش آموزان جهت آموزش را در برنامه شاد خواستار شد.
۱۲ اردیبشهت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری روز معلم نام گرفته است.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۲ هزار معلم و نیروی کار در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان دانش آموزان را تعلیم می دهند.

 

در همین رابطه: ۴۰ درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستان به اینترنت دسترسی ندارند
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش آموزان ما به اینترنت دسترسی ندارند و از همان روزهای اول شیوع کرونا سعی کردیم، بسته های آموزشی که به صورت سی دی و مکتوب آماده شده را تا توسط راهبران آموزشی به دست آنها برسانیم…

«حمیدرضا رخشانی» مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اینکه با توجه به عدم دسترسی برخی از دانش آموزان مناطق محروم این استان به اینترنت، امکان استفاده از اپلیکیشن شاد چطور فراهم می شود؟ گفت: با توجه به شرایط و زیرساخت هایی که استان سیستان و بلوچستان دارد، شاید نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش آموزان ما به اینترنت دسترسی ندارند و از همان روزهای اول شیوع کرونا و از چهارم اسفند ماه به بعد سعی کردیم بسته های آموزشی که به صورت سی دی و مکتوب آماده شده را توسط راهبران آموزشی به دست دانش آموزان برسانیم.

 

در همین رابطه: ۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی یزد به آموزش مجازی دسترسی ندارند
 سعیده بهادرزاده، ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به تعطیلی مدارس و شرایط خاصی که کرونا در حوزه آموزش ایجاد کرده است، اظهار داشت: آموزش ها با همکاری معلمان به صرت مجازی ارائه می شود و یزد در این زمینه پیشتاز بوده و همه تلاش خود را برای پوشش حداکثری دانش آموزان به کار گرفته ایم.
وی عنوان کرد: معلمان نیز به شیوه های خلاقانه سعی در تولید محتوا و ارائه آن در فضای مجازی برای دانش آموزان کرده اند اما متأسفانه بخشی از دانش آموزان امکان دسترسی به این آموزش ها را نداشتند که مورد شناسایی قرار گرفتند.
بهادرزاده یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده، مشخص شد ۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان یزد به آموزش های مجازی دسترسی ندارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای تحت پوشش قرار دادن این دانش آموزان انجام شد، افزود: کارگروه هایی برای سرگروه های آموزشی ایجاد و کار تولید محتوای الکترونیکی آغاز شد.
وی با بیان اینکه آموزش ها در مجموع در سه سطح انجام می شود، خاطرنشان کرد: ۵ هزار نفر از افرادی که به آموزش های مجازی دسترسی نداشتند، از آموزش های شبکه آموزش استفاده کردند و معلمان نیز به صورت تلفنی پیگیر آنها هستند.
بهادرزاده یادآور شد: بیش از ۳ هزار دانش آموز، به شبکه آموزش نیز دسترسی نداشتند که برای هزار و ۵۰۰ نفر از آنها که هیچ گونه امکاناتی نداشتند، درس نامه مکتوب تهیه و درب منازل به آنها تحویل شد که در این راستا ۲۷ عنوان درس نامه مکتوب تدوین شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: هزار و ۴۹۵ دانش آموز نیز به شبکه آموزش و آموزش مجازی دسترسی نداشتند اما امکان استفاده از سی دی برای آنها فراهم شد بر این اساس تولید محتوا انجام و در قالب بسته آموزشی به آنها تحویل داده شد.
وی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده، اکنون حداکثر پوشش آموزشی را در سطح استان یزد در مقطع ابتدایی داریم اما به مواردی که اغلب از اتباع خارجی هستند نیز هنوز نتوانسته ایم دسترسی پیدا کنیم ضمن اینکه برخی از آنها مهاجرت کرده اند.
بهادرزاده تاکید کرد: تمام دروس ابتدایی را تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می رسانیم و آزمون های شش پایه مقطع ابتدایی به صورت توصیفی برگزار می شود ضمن اینکه آزمون جامع پایه ششم نیز برگزار نخواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">